Išlo o predsériovú výrobu, do sériovej produkcie sa dostal o pol roka neskôr.
Ako TASR informovala Zuzana Kleknerová zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko, Favorit s pracovným označením Škoda 781 sa stal prvou škodovkou s pohonom predných kolies. "Bol to koncept, vďaka ktorému prejavili o automobilku záujem silní zahraniční partneri. Favorit totiž ovplyvnil rozhodnutie nemeckej skupiny Volkswagen v roku 1991 vstúpiť do spoločnosti Škoda Auto," uviedla.
Vedenie automobilky predpokladalo produkciu 336 000 kusov Favoritov do roku 1990, no tento model nakoniec ostal vo výrobe do roku 1994. Škoda skompletizovala spolu 783 163 kusov. Neskôr vznikla verzia Forman (223 059 kusov) a Pick-up (70 900 kusov). Predajná cena novej Škody Favorit bola 143 500 Kčs, pri vtedajšom priemernom zárobku 3 000 Kčs sa záujemca o jeho kúpu teda musel vzdať takmer 50 mesačných platov.
"Škoda spolupracovala pri vývoji Favorita aj so zahraničnými firmami. Najvýznamnejšia bola spolupráca s talianskym dizajnérskym štúdiom Nuccio Bertone, ktoré navrhlo finálnu verziu vzhľadu karosérie. Zásadný vplyv mala aj nemecká automobilka Porsche, s ktorou vývojári konzultovali celú konštrukciu vznikajúceho vozidla a nechali si tu navrhnúť zavesenia motora s požiadavkou na optimálnu akustiku a vibrácie. K vozidlu Favorit bolo nakoniec prihlásených 42 patentov," konštatovala Kleknerová.
Finančné možnosti československého automobilového závodu boli na konci 80. rokov značne obmedzené, o rozpočte rozhodovala vláda. Politické rozhodnutie nútilo vývojárov k použitiu starého motora. Prichádzajúca ekologická vlna toto rozhodnutie zlomila a umožnila automobilke aspoň základné úpravy. "Cena vývoja sa vyšplhala na 210 miliónov československých korún. Napriek tomu bola nakoniec nižšia, ako keby Škoda na výrobu jednotlivých dielcov nakúpila licencie," dodala Kleknerová.