Praha 8. augusta (TASR) - Na maloobchodnom trhu v Česku sa zrejme schyľuje k veľkej fúzii. Prevádzkovateľ obchodov Billa a Penny Market, spoločnosť Rewe, ktorá v ČR nedávno posilnila o obchody Delvita, by sa mohla rozrásť o diskonty Plus z koncernu Tengelmann.
Informácie, ktoré prenikli z rokovaní medzi zástupcami oboch firiem aj na český trh, nedávno zverejnil nemecký týždenník Lebensmittel Zeitung. Predmetom rozhovorov mala byť ako možnosť, že by Rewe prevzalo všetky aktivity Tengelmanna v oblasti supermarketov, tak variant, že by došlo k spolupráci či fúzii oboch diskontných dcérskych spoločností Plus a Penny.
Otázkou však je, ako by na fúziu reagoval nemecký antimonopolný úrad. Vznikol by tým totiž príliš veľký "kolos".
Ak by sa obe firmy spojili, aj v Česku by sa výrazne zmenilo rozloženie síl na maloobchodnom trhu. Piaty najsilnejší hráč Rewe by po spojení so sedmičkou Tengelmann, pod ktorú okrem Plusu patrí aj hobbymarket OBI, vykázal tržby 45,3 miliardy Kč, v prepočte asi 53,7 miliardy Sk. To by spojenú firmu zaradilo na špicu rebríčka, pred skupinu Schwarz - majiteľa Lidlov a Kauflandov. Tá vlani utŕžila v Českej republike zhruba 43,5 miliardy Kč.
"Spojenie Penny a Plusu by u nás malo svoju logiku. Český diskontný trh je veľmi konkurenčný a fúzia by komukoľvek zaručila dominantné postavenie. Na druhej strane v rade lokalít majú reťazce svoje predajne len pár metrov od seba," povedal Zdeněk Skála zo spoločnosti Incoma Research, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu.
Penny Market má v Česku 164 predajní. Plus-Discount ich má zhruba 135, v najbližších rokoch však plánuje rozšírenie.
Spoločnosť Tengelmann má na zmenu rozhodne dôvod. Vedenie firmy nie je s vývojom Plusu už dlhší čas spokojné.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.
(1 CZK = 1,187 SKK)