Nórsky maloobchodný predajca potravín Coop odštartoval v pondelok svoju novú záručnú stratégiu: "Ak vám nechutilo naše jedlo, dostanete peniaze späť."
Zákazník pritom dostane podľa Coop-u peniaze späť bez nutnosti niečo zdôvodňovať.
Coop je v Nórsku druhý najväčší predajca potravín. Podľa jeho manažmentu sa konkurencia v maloobchode tak vyostrila, že sa museli kvôli zisku stať viac kreatívnymi.
"Dôverujeme zákazníkom. Ak tvrdia, že sú s niečím nespokojní, nebudeme sa ich na nič pýtať," povedal Reuters hovorca Coop-u Vidar Ullenroed.
"Vrátime zákazníkovi celú sumu," povedal Ullenroed bulvárnemu denníku VG s dodatkom, že výrobok nebude musieť byť pokazený, ak budete chcieť svoje peniaze späť.
"Nebudeme nikoho odhovárať. Jednoducho prineste obal, produkt alebo potvrdenku," povedal Ullenroed.
Takže ak má čokoláda príliš veľa orieškov, alebo ak sa zákazník netrafil vo výbere jedla, dostane svoje peniaze späť.
Zástupcovia Coop-u však tvrdia, že pri refundácii skonzumovaného alkoholu budú obozretnejší.
Coop bude vracať peniaze aj za výrobky ako pracie prostriedky a psie žrádlo, ak si majiteľ myslí, že jeho domácemu miláčikovi nechutilo.
Ullenroed povedal, že Coop očakáva zisk nových zákazníkov, a že časom bude refundáciu žiadať stále menšia a menšia časť z nich.