Ako spoločnosť zdôraznila v stanovisku, ktoré zaslala agentúre SITA, ide o falošný prieskum zameraný na to, aké služby ľudia využívajú, na ktoré čísla najčastejšie telefonujú, a ako sú s poskytovanými službami spokojní.
Orange v súčasnosti obdobný prieskum nerobí a zástupcovia spoločnosti zásadne netelefonujú zákazníkom vo večerných hodinách, zdôrazňuje sa v stanovisku. Spoločnosť zvažuje právne kroky na ochranu záujmov zákazníkov a svojho dobrého mena.
Telefonický prieskum robia neznáme osoby z telefónneho čísla s medzinárodnou predvoľbou Českej republiky spravidla vo večerných hodinách od 21:00 do 1:00 a predstavujú sa ako zamestnanci spoločnosti Orange Slovensko, alebo zamestnanci agentúry, ktorá má vykonávať prieskum pre Orange.
Spoločnosť zákazníkom odporúča, aby si pred poskytnutím akýchkoľvek údajov zistili totožnosť volajúcej osoby a ak je to možné, poznačili si telefónne číslo volajúceho. Tieto údaje môžu následne nahlásiť zavolaním na Zákaznícku linku 905, kde si môžu taktiež overiť autenticitu prieskumu.