Autobusy, Metro a električky, ktoré patria pod parížsky dopravný podnik RATP, premávali normálne ale regionálne vlaky a vlaky prímestskej dopravy RER meškali kvôli štrajku.
Podľa informácií francúzskych železníc SNCF na linke RER premával iba každý piaty spoj a na linke D iba každý druhý. Na ostatných linkách premávajú približne dve tretiny spojov.
Hovorca SNCF uviedol, že železnice počítajú s postupnou normalizáciou. Železnice chcú počas dňa tiež nasadiť vlaky navyše. Odborové organizácie zamestnancov SNFC sa dnes ráno zhromaždili, aby sa rozhodli o prípadnom pokračovaní štrajku. Zamestnanci RATP budú o tom rokovať v utorok.
Reforma prezidenta Nicolasa Sarkozyho počíta s tým, že pracovníci niektorých štátnych podnikov, ako sú SNCF a RATP, rovnako ako energetických koncernov EdF a GdF, budú musieť odpracovať 40 rokov namiesto doterajších 37,5 rokov, aby mali právo na plný dôchodok. Počet rokov, počas ktorých musia platiť tieto príspevky, sa pre všetkých príjemcov mzdy zvýši do roku 2012 na 41 rokov.
Sarkozy počas víkendu zdôraznil, že bude pokračovať v presadzovaní plánovanej reformy aj napriek protestom. Vo štvrtok a piatok sa na štrajku zúčastnilo až 75 % pracovníkov železníc. Boli to najväčšie protesty zamestnancov francúzskych železníc od roku 1995. Vtedajší premiér Alain Juppé sa tiež pokúšal o dôchodkovú reformu, ktorú bol nútený v decembri 1995 po rozsiahlych protestoch stiahnuť.
Informovala o tom agentúra APA.