Podľa jeho vyjadrenia pracovníci neprídu o miesta, presunú sa na iné pracovisko. "Je to komplexný problém, na Slovensku máme asi 35 pracovísk depa a využité sú asi na 20 percent. Musíme to nejako skomprimovať, aby sme zefektívnili prácu.
Ak by depo bolo naplnené na 100 %, alebo aspoň na 70 %, nikto ani na chvíľu nerozmýšľa o jeho rušení. Už sa nedá ďalej doplácať na toto depo, lebo skrachuje celé Cargo,“ vyhlásil Vážny. Minister rozhodnutie spája s celkovým ozdravením Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia a.s.. Podľa jeho vyjadrenia sa nebude rušiť iba prešovské depo, ale tento osud čaká aj ďalšie depá na Slovensku. O ktoré pôjde, nekonkretizoval.
V prešovskom depe pracuje vyše 200 ľudí, z toho je asi polovica rušňovodičov. Rušenie pracovných miest sa týka opravárenskej činnosti, ktorú majú presunúť do Humenného a Košíc. Dôvodom sú vysoké prevádzkové náklady. Pracovníci depa tvrdia opak, podľa nich práce majú dosť, zvýšené prevádzkové náklady sú spojené s vykurovaním, čo je technický problém.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) je spoločnosť zaoberajúca sa nákladnou prepravou. Vznikla 1. januára 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s. a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. Zakladateľom a stopercentným vlastníkom akcií je Slovenská republika. Práva štátu ako akcionára vykonáva Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.
ZSSK Cargo v priebehu tohto týždňa pripustila, že v budúcnosti bude užšie spolupracovať s českým partnerom ČD Cargo. "V rámci strategických rozvojových plánov spoločnosti Cargo Slovakia sa uvažuje aj o alternatíve užšej spolupráce s českým partnerom. Vzhľadom na to, že sa analyzujú viaceré možnosti, je zatiaľ predčasné špecifikovať, o akú formu spolupráce by malo ísť," povedal pre agentúru SITA hovorca ministra dopravy Marián Jánošík. Spoločnosť ČD Cargo by mala vzniknúť vyčlenením nákladnej dopravy z Českých dráh v decembri tohto roku. Nákladná doprava ČD je piata najväčšia v Európe.