SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

O výber mýta má záujem osem firiem

Záujemcovia o účasť v opakovanom tendri na dodanie elektronického výberu mýta mohli do 2. novembra odovzdať žiadosti.

Národná diaľničná spoločnosť dnes oznámila, že o výber elektronického mýta má záujem osem spoločností.Národná diaľničná spoločnosť dnes oznámila, že o výber elektronického mýta má záujem osem spoločností. (Zdroj: SME - Pavol Funtál)

BRATISLAVA 2. novembra - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dostala osem žiadostí o účasť v užšej súťaži na vybudovanie systému elektronického mýta. ČTK o tom dnes informoval hovorca NDS Marcel Jánošík. Mená záujemcov o účasť v tendri za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty však nespresnil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Do dnešného dňa mohli záujemcovia zasielať svoje žiadosti o účasť v užšej súťaži na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Žiadosť o účasť mala obsahovať predloženie dokumentov, ktorými záujemcovia preukazujú splnenie podmienok súťaže," uviedol Jánošík.

SkryťVypnúť reklamu

NDS, ktorá prevádzkuje slovenské diaľnice a rýchlostné cesty, by mala osloviť vybraných záujemcov do 23. novembra. Otváranie obálok sa má predbežne uskutočniť 18. januára 2008. Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest by mali na Slovensku platiť kamióny a autobusy od januára 2009.

Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto. Prvú súťaž v auguste pre veľký počet - 55 záujemcov a druhú v septembri pre formálnu chybu.

Elektronický výber mýta na Slovensku má začať fungovať od 1. januára 2009 pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Spoplatneniu budú podliehať diaľnice a cesty v predpokladanej dĺžke okolo 2 400 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších 5 rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie. Dodávatelia by mali zložiť podľa zverejnených podmienok verejného obstarávania zábezpeku vo výške 10 mil. Sk a mať vlastné imanie minimálne 800 mil. Sk. Minimálny obrat záujemcu by mal byť na úrovni 2,5 mld. Sk a bežná likvidita na minimálnej úrovni 1,1. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je do 30. septembra 2008.

SkryťVypnúť reklamu
Jediné konzorcium, ktoré zatiaľ potvrdilo podanie žiadosti, je Satways. Skupinu Satways vytvorili spoločnosti Slovak Telekom, a. s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens, s. r. o., a ABN Amro Bank, N.V., Czech Republic & Slovakia, ktorá vlastní 100 % ABN Amro ETC B.V.

Podľa portálu idoprava.sk by ďalšími žiadateľmi mali byť spoločnosti Autostrade Group, Efkon AG, Housing & Construction Holding Co. Ltd., Kapsch TrafficCom AG, Sanef, ToSy.sk a Thales, S.A.

Autostrade Group je talianska firma pôsobiaca v Európe ako koncesionár pre výstavbu a správu platených diaľnic a pre príbuzné dopravné služby.

Efkon AG je spoločnosť celosvetovo prevádzkujúca inteligentné dopravné systémy a aplikácie elektronickej platby.

SkryťVypnúť reklamu

Housing & Construction Holding Co. Ltd. je najväčšia infraštrukturálna spoločnosť v Izraeli.

Kapsch TrafficCom AG patrí k najvýznamnejším európskym dodávateľom komunikačných riešení a komplexných komunikačných systémov.

Sanef prevádzkuje sieť vyše 1 700 kilometrov diaľnic a má podiel na ďalších 280 kilometroch spoplatnených diaľnic.

ToSy.sk je slovensko-švajčiarska skupina vytvorená za účelom uchádzania sa o zavedenie a prevádzku elektronického mýta na Slovensku.

Thales, S.A. je francúzska firma, ktorá sa zaoberá najmä informačnými systémami v oblasti obrany, letectva, dopravy a civilnej bezpečnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (31. 1. 2023)
USD 1.090
AUD 1.539
CZK 23.861
JPY 141.790
CAD 1.453
GBP 0.880
HUF 390.530
PLN 4.710
CHF 1.005
SEK 11.262

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 451
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 803
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 159
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 037
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 607
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 489
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 729

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 19 011
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 255
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 634
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 673
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 427
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 838
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 739
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 553
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

V názve OĽaNO už Budajova Zmena zdola nie je.


11 h

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


15 h
Vyhrotená kampaň Babišovi k víťazstvu v prezidentských voľbách nepomohla.

Babišova kampaň prekročila hranice etiky.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Je vôbec možné pospájať slovenský politický bordel?


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Centrum Trnavy.

Rozpočty samospráv ovplyvnil vyšší daňový bonus aj rastúca inflácia.


15 h
Richard Rybníček.

Pomoc vlády nestačí, budeme iba svietiť a kosiť, hovorí primátor Trenčína.


15 h
Skupina Raiffeisen Zentralbank podniká na Slovensku cez Tatra banku a internetovú banku Zuno.

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


15 h

Predaj áut v Rusku sa vlani celkovo znížil o 59 percent.


ČTK 18 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 19 011
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 255
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 634
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 673
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 427
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 838
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 739
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 553
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu