Pôjde o určitú formu privátneho bankovníctva pre solventnejších zákazníkov, pričom riaditeľ pobočky HSBC Bank Karel Bureš tieto služby nazval skôr personálnym bankovníctvom. Bližšie informácie chce banka priniesť až začiatkom budúceho roka, avšak podľa Bureša by malo ísť o širokú škálu retailových produktov od platobných kariet až po rôzne formy investovania. Klientov chce banka oslovovať elektronicky, pričom nemá záujem výrazne rozširovať pobočkovú sieť ako iné veľké komerčné banky na Slovensku.
Pôvodnou stratégiou banky, ktorá má na Slovensku svoju pobočku od polovice roka 2005, bolo zamerať sa len na medzinárodnú firemnú klientelu. Avšak už v novembri 2005 predstavitelia banky na tlačovej konferencii informovali o pláne poskytovať o pár rokov aj retailové služby s cieľom zamerať sa na poskytovanie globálnych služieb. V súčasnosti zástupcovia HSBC Bank predpokladajú, že banka môže v rámci retailu rásť.
"Odhady naznačujú, že tento segment rastie v regióne medziročne zhruba o 10 %, myslíme si teda, že aj HSBC môže byť v retailových službách úspešná," povedal na stredajšej tlačovej besede generálny riaditeľ HSBC pre strednú a východnú Európu Guy Hamilton. Skupina HSBC v oblasti poskytovania spotrebiteľských úverov na Slovensku už pôsobí, a to prostredníctvom dcérskej spoločnosti Beneficial Finance. Napriek plánom banky poskytovať v SR aj retailové služby sa stratégia dcérskej firmy podľa Bureša meniť nebude.
Okrem veľkej firemnej klientely sa HSBC chce zamerať aj na segment stredne veľkých a malých podnikov. Banka tak doplní svoje súčasné aktivity aj o menšie firmy. Tie totiž podľa Bureša zohrávajú v rýchlo rastúcich ekonomikách dôležitú úlohu a čoraz častejšie vyžadujú medzinárodné poradenstvo a služby.
Pobočka britskej banky HSBC bola zapísaná do Obchodného registra v apríli 2005, avšak pobočku otvorila v Bratislave v polovici júna toho istého roka. Hlavným dôvodom jej zriadenia bolo, že v stredoeurópskom regióne bol biznis s klientmi v ČR, SR a Poľsku častý a banka tak reagovala na potreby svojich zákazníkov.