Slovenské konzorcium spoločností Šped-trans a Slavia Capital predložilo druhý najvyšší cenový návrh. Informoval o tom dnes v Budapešti minister hospodárstva a dopravy János Kóka.
Ako pred novinármi spresnil, rakúska spoločnosť ponúkla 102,5 miliardy forintov (HUF), v prepočte asi 13,33 miliardy SKK, slovenské konzorcium 86 miliárd HUF a na treťom mieste s ponukou 57,1 miliardy HUF sa umiestnila medzinárodná spoločnosť Cargo Central Europe.
Vedenie spoločnosti Maďarské štátne železnice MÁV Zrt. začne kúpne rokovania s víťaznou dvojicou. Tá v hodnotení, v ktorom sa 10 bodmi zo 100 prihliadalo na ponuku týkajúcu sa zamestnanosti, získala 96,67 bodu.
Akciová spoločnosť MÁV vypísala 29. mája 2007 dvojkolový tender na sprivatizovanie akcií spoločnosti MÁV Cargo Zrt. v hodnote 29,5 miliardy HUF, uvedená suma predstavuje 100 % základného kapitálu spoločnosti.
Podľa maďarského hospodárskeho internetového portálu vg.hu drobnou chybičkou krásy tendra je skutočnosť, že MÁV je spolumajiteľom v rakúsko-maďarskej spoločnosti GySEV Zrt., a teda príslušná časť kúpnej ceny neprinesie MÁV-u príjem.
Do druhého kola privatizačného tendra sa dostalo spolu 7 uchádzačov. Okrem slovenského konzorcia Šped-trans a Slavia Capital to boli medzinárodné konzorcium Cargo Central Europe, rumunský Grampet S.A., Magyar Rail Cargo Vagyonkezel‹ Kft., konzorcium MC Solution, New World Resources Transportation B.V. a konzorcium rakúskej spoločnosti Rail Cargo Austria AG s maďarsko-rakúskou štátnou spoločnosťou GySEV Zrt.