To je o 15 % viac ako v rovnakom období vlani. Päť najväčších predajcov zvýšilo svoj celkový podiel na globálnom trhu na 81,6 %. Vyplýva to zo správy analytickej spoločnosti Gartner.
Nokia predala koncovým užívateľom v období od začiatku júla do konca septembra 110,2 milióna mobilných telefónov, čo predstavuje 38,1-% podiel na svetovom trhu. Fínsky koncern medziročne zvýšil svoj podiel o 3 %. Tiež sa mu podarilo zvýšiť prevádzkové marže vďaka efektívnemu riadeniu nákladov a globálnej distribučnej stratégii, a to aj napriek poklesu priemernej ceny telefónov Nokia z 90 USD na 82 USD, v prepočte 1 850 SKK. Príčinou zníženia priemernej ceny je zvýšenie podielu lacných telefónov na predaji v 3. štvrťroku.
Druhým najväčším predajcom v uplynulom kvartáli bol juhokórejský Samsung so 41,8 milióna predaných prístrojov. Podiel Samsungu na trhu v porovnaní s 3. kvartálom 2006 vzrástol o 2,3 % na 14,5 %. Dopyt po modeloch série Ultra Edition II sa ďalej zvyšoval, a to predovšetkým na kľúčových trhoch, ako je Západná Európa, kde Samsung dosiahol až 21-% podiel.
Predaj Motoroly sa medziročne znížil z 52 miliónov na 37,8 milióna a trhový podiel klesol o 7,6 % na 13,1 %. Americký koncern tak klesol z druhého na tretie miesto. Aj keď model Razr2, z ktorého sa počas 3. štvrťroku predalo 900 000 kusov, mal na trhu dobrú odozvu, Motorola potrebuje širšie portfólio, aby opäť získala stratený trhový podiel.
"Aj napriek relatívne malému počtu nových modelov uvedených na trh počas tohto štvrťroka celkový predaj prekonal očakávania. Motorom rastu predaja mobilných telefónov bol predovšetkým vysoký dopyt v ázijsko-pacifickom regióne a regióne Východná Európa, Predný východ a Afrika," uviedla riaditeľka prieskumnej divízie spoločnosti Gartner v oblasti mobilných telefónov Carolina Milanesiová.
Na štvrtom mieste sa umiestnila spoločnosť Sony Ericsson s 25,4 milióna predanými telefónmi a 8,8-% podielom na trhu a piata skončila spoločnosť LG s 20,5 milióna predanými mobilmi a 7,1-% podielom na trhu.
Najväčší prírastok dopytu zaznamenal ázijsko-pacifický región, kde sa počas 3. štvrťroka koncovým užívateľom predalo 101,8 milióna telefónov. To je o 26 % viac ako v rovnakom období vlani. V Západnej Európe sa predaj zvýšil o 14,9 % na 47,2 milióna kusov a regióne Východná Európa, Predný východ a Afrika o 3,5 % na 49,6 milióna kusov. V slušnej expanzii pokračoval aj severoamerický trh, kde sa predalo 45 miliónov mobilov, čo je o 10,3 % viac ako v rovnakom období vlani.
Informovala o tom analytická spoločnosť Gartner.