Na štvrtkovej tlačovej besede o tom informoval generálny riaditeľ spoločnosti Avia Tomáš Návratil. Slovenský trh pritom Návrátil z hľadiska expandovania spoločnosti označil za prioritný a poukázal na neustále zvyšovanie predaja nákladných automobilov značky Avia na Slovensku. Za prvých desať mesiacoch tohto roku totiž Avia predala na slovenskom trhu 132 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 322 %. Ambíciou spoločnosti je však podľa riaditeľa Avie na Slovensku Štefana Chudobu zvýšiť predaj nákladných automobilov Avia v roku 2008 až na 250.
"Predpokladom naplnenia našich ambicióznych predajných plánov bude ďalšie skvalitňovanie dealerskej a servisnej siete," povedal Navrátil. V súčasnosti má Avia na Slovensku 11 značkových dealerov a servisov, no podľa Navrátila registruje veľký záujem ďalších podnikateľských subjektov o získanie práva zastupovať ich značku. Úlohou oficiálneho zastúpenia by mala byť poradenská činnosť pre dealerskú a servisnú sieť značky, technická podpora v podobe zaisťovania technických preukazov, homologačného procesu, vyhľadávania dodávateľov nástavieb a vyhľadávanie potenciálnych slovenských dodávateľov dielov pre pražskú továreň.
Okrem Slovenska sa Avia rozhodla expandovať aj do ďalších krajín strednej a východnej Európy. Navrátil spomenul otvorenie pobočky v Maďarsku, ako aj plány rozvoja na Ukrajine či v Poľsku. Avia sa však podľa jeho slov bude stále sústrediť aj na svojich tradičných partnerov v západnej Európe, z ktorých vyzdvihol predovšetkým Veľkú Britániu či Írsko.
Od októbra 2006 je Avia 100-percentnou dcérskou spoločnosťou indického koncernu Hinduja Group a jeho automobily Ashok Leyland Motors. Tá je vedúcim výrobcom nákladných automobilov a autobusov v Indii. Vo finančnom roku 2006/2007 dosiahla obrat v prepočte 2 mld. USD a výrobnú kapacita zvýšila na 100 tis. automobilov. Spoločnosť má v pláne neustály rozvoj, v roku 2011 plánuje výrobnú kapacitu zvýšiť až na 186 tis. vozidiel. Pre indického vlastníka predstavuje Avia podľa Navrátila prémiovú značku, s ktorou chce preniknúť na špičkové trhy Európskej únie a do ďalších regiónov. Okrem nákladných automobilov od 7 do 12 tony, ktoré vyrába Avia, doplnil Ashok Leyland svoj sortiment stredných a ťažkých nákladných automobilov aj o úžitkové automobilov do 6 ton. Koncom augusta roku 2007 totiž uzatvoril dohody o budúcej spolupráci s japonskou automobilkou Nissan Motor.