SME

Reklamný spot od O2 porušil etický kódex

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Televízny a rozhlasový spot "Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH" spoločnosti Telefónica O2 Slovakia je podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu v rozpore s Etickým kódexom.

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Televízny a rozhlasový spot "Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH" spoločnosti Telefónica O2 Slovakia, s.r.o., je podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu(AK RPR) v rozpore s Etickým kódexom.

AK RPR na svojom deviatom zasadnutí, ktoré sa konalo v stredu posúdilo sťažnosť spoločnosti Orange Slovensko, a.s. na predmetnú televíznu a rozhlasovú reklamu ako opodstatnenú, pričom však printová inzercia a reklamné letáky predmetnej reklamnej kampane nie sú v rozpore s Etickým kódexom. Ako rada informovala, v rozhlasovom spote nie je uvedené, že volania za 1 korunu sú časovo obmedzené na rôzne obdobia v mesiacoch v závislosti od toho, aký paušál si zákazník aktivuje a že sú obmedzené na limit maximálne tisíc prevolaných minút mesačne.

SkryťVypnúť reklamu

V televíznom spote je informácia o ponuke uvedená malými písmenami a v tak krátkom čase, že pre bežného spotrebiteľa je problematické ju vnímať, čo aj pri zohľadnení použitého média nie je v súlade s Etickým kódexom. Veta "odteraz nebudete obmedzovaní časom ani priestorom" je zavádzajúca, nakoľko obmedzenie na využitie takýchto volaní za 1 Sk objektívne existuje.

Podľa internetovej stránky denníka SME požiadala Spoločnosť Orange Slovensko Okresný súd Bratislava, aby predbežným opatrením zastavil reklamu spoločnosti Telefónica O2 Slovakia na volania za korunu. Súd však koncom októbra návrh spoločnosti Orange na vydanie predbežného opatrenia, ktorým sa mobilný operátor snažil zastaviť reklamu svojho konkurenta Telefónica O2 na volania za korunu, zamietol. Podľa SME súd zamietnutie zdôvodnil tým, že škoda, ktorá by O2 vznikla, by bola neprimeraná k ochrane, ktorú žiadal Orange.

SkryťVypnúť reklamu

"Súd síce neuznal našu žiadosť o predbežné opatrenie za opodstatnenú, prax nám však dala za pravdu, že reklama je zrejme klamlivá, na čo prišli aj zákazníci. Na rozdiel od toho, čo tvrdí reklama, hovory za korunu sú obmedzené v čase aj v priestore," reagoval hovorca Orangeu Peter Tóth na rozhodnutie súdu pre denník SME. Ako pre SME uviedol hovorca Telefónica O2 Slovakia René Parák, Súd rozhodol, že reklama O2 je férová. "O zákazníka treba bojovať dobrou ponukou, nie naťahovačkami na súde," informoval Parák. Súd však podľa SME zamietnutím predbežného opatrenia nepovedal, že reklama Telefónica O2 nemôže byť klamlivá.

AK RPR sa tiež zaoberala sťažnosťou fyzickej osoby na vianočnú reklamnú kampaň spoločnosti T-Mobile Slovensko, a.s. "Zabudnite na hodiny." Sťažovateľ tvrdil, že podľa informácií na internetovej stránke operátora je podmienkou pre získanie tohto benefitu aktivovanie niektorého z mesačných programov, na ktorý sa táto akcia vzťahuje. Samotný benefit "k paušálu 24 tis. minút zadarmo" nie je možné podľa sťažovateľa získať bez toho, aby si zákazník nemusel platiť paušál, teda nemožno ho získať "bezplatne." Spomínaných 24 tis. minút je totiž v skutočnosti vždy spoplatnených mesačným paušálom za príslušný mesačný účastnícky program. AK RPR po posúdení podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a predmetná akciová ponuka nie je v rozpore s Etickým kódexom.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa rady je akciová ponuka komunikovaná zrozumiteľne, v rámci komunikačných kanálov sú zákazníci upozornení na možnosť získania detailnejších informácií jednak na bezplatnej telefonickej linke ako aj na internetovej stránke spoločnosti a v rámci ďalších materiálov, kde sú dostupné všetky podstatné informácie o podstate vianočnej ponuky, avšak v detailnejšej podobe. Reklamná informácia spočívajúca v tvrdení, že zákazník môže dva roky používať benefit volaní do všetkých sietí zadarmo bez ohľadu na konkrétne zvolený počet minút je pravdivá, keďže za minúty získané nad rámec svojho mesačného paušálu zákazník skutočne neplatí žiaden poplatok," informovala AK RPR.

Na svojom deviatom zasadnutí sa AK RPR zaoberala celkovo ôsmimi podnetmi na klamlivú, respektíve zavádzajúcu reklamu, pričom rada len pri reklame Telefónica O2 Slovakia dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená. Fyzické osoby sa sťažovali aj na rádiový spot "Skylink" od zadávateľa TBDS, a.s. a reklamnú kampaň "Paradontax" zadávateľa GlaxoSmithKline Slovakia, s.r.o., ktorej forma zobrazenia je podľa sťažovateľov šokujúca a navodzuje pocit strachu. AK RPR tiež posudzovala sťažnosť na rozhlasový spot "GS Condro Forte," spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals SR, s.r.o.

SkryťVypnúť reklamu

Fyzická osoba sa tiež obrátila na AK RPR aj so sťažnosťou na reklamnú kampaň "Rozvíjej se poupátko" spoločnosti Avon Cosmetics, spol. s r.o. Podľa sťažovateľa je neetické, aby sa v rámci programu, ktorí sledujú deti a mladiství objavovala reklama so sexuálnou narážkou. Rada dospela k názoru, že koncepcia spotu komunikuje dve značky - kozmetickú spoločnosť a hudobný televízny formát a neobsahuje sexuálnu narážku, ktorá by neeticky pôsobila na skupinu detí a mládeže. Ani bilboard "Zišla som z cesty, ale Kooperatíva to zaplatí" poisťovne Kooperatíva nie je v rozpore s Etickým kódexom. Rada dospela k záveru, že na bilboarde nie je nič, čo by mohlo hrubým spôsobom urážať náboženské cítenie spotrebiteľov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 4. 2025)
USD 1.142
AUD 1.781
CZK 25.015
JPY 161.680
CAD 1.579
GBP 0.858
HUF 409.030
PLN 4.292
CHF 0.938
SEK 10.940

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 145
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 189
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 565
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 034
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 892
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 497
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 135
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 910
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 43 428
  2. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 704
  3. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 5 018
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 4 720
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 4 526
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 4 083
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 868
  8. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 3 854
  1. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  2. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  3. Tupou Ceruzou: Pápež František
  4. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  6. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  8. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Valdis Dombrovskis.

Trump sa cielene zameral aj na konkrétne sektory v EÚ.


TASR
Oceľ z oceliarní ArcelorMittal. Ilustračná fotografia.

Ide o reakciu na krízu v európskom oceliarskom sektore.


TASR
Americký minister financií Scott Bessent.

Podľa ministra financií USA obe strany čakajú na tú druhú.


TASR
Ilustračné foto.

Výber mýta medziročne vzrástol o štyri percentá.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 43 428
  2. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 704
  3. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 5 018
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 4 720
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 4 526
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 4 083
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 868
  8. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 3 854
  1. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  2. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  3. Tupou Ceruzou: Pápež František
  4. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  6. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  8. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
SkryťZatvoriť reklamu