BRATISLAVA. Televízny a rozhlasový spot „Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH“ od mobilného operátora Telefónica O2 je podľa arbitrážnej komisie Rady pre reklamu v rozpore s Etickým kódexom. Rada tým uznala sťažnosť Orangeu na reklamu O2 v rozhlase a televízii. Reklama O2 v tlači a reklamné letáky však podľa rady Etický kódex neporušuje.
V rozhlasovom spote nie je uvedené, že volania za 1 korunu sú časovo obmedzené na rôzne obdobia v mesiacoch v závislosti od toho, aký paušál si zákazník aktivuje. Celkovo sú volania obmedzené na maximálne tisíc prevolaných minút mesačne.
V televíznom spote je informácia o ponuke uvedená malými písmenami a v takom krátkom čase, že spotrebiteľ ju nemôže celú zachytiť. Veta „odteraz nebudete obmedzovaní časom ani priestorom“ je zavádzajúca.
Denník SME nedávno informoval, že Spoločnosť Orange Slovensko požiadala Okresný súd Bratislava, aby predbežným opatrením zastavil reklamu O2 na volania za korunu. Súd však koncom októbra návrh spoločnosti Orange na vydanie predbežného opatrenia, ktorým sa mobilný operátor snažil zastaviť reklamu svojho konkurenta na volania za korunu, zamietol.