Viedeň 1. decembra (TASR) - V rozvojových krajinách bude rásť do roku 2020 dopyt po lacných autách, predávaných po 2 500 až 5 000 USD, v prepočte takmer 56 600 SKK až 113 000 SKK medziročne o 17 000 miliónov. Hlavnými odbytovými trhmi budú zrejme India a krajiny juhovýchodnej Ázie. Avšak v Číne a Rusku je tento dopyt po malých a stredne veľkých autách silný už v súčasnosti. Priestor pre lacné vozidlá sa bude v oboch krajinách čoraz viac zužovať. Samozrejme v Rusku rýchlejšie než v Číne. Vyplýva to z aktuálnej štúdie poradenskej firmy zameranej na automobilový trh A.T.Kearney.
Štúdia uvádza, že pre ľudí, ktorí budú kupovať tie najlacnejšie vozidlá, to bude prvý automobil v živote.
Hoci pôjde o cenovo veľmi prístupné vozidlá, budú musieť spĺňať viaceré štandardné kritériá. Ich konštrukcia musí byť silná a nesmie im chýbať nič zo základnej prístrojovej výbavy. Autá by mali vyhovovať finančným možnostiam ich majiteľov. Musia byť konštruované tak jednoducho, aby si mnohé opravy na nich urobili technicky menej zdatní majitelia sami.
Okrem maloobchodnej ceny budú patriť medzi prvoradé kritériá pre ich odbyt prevádzkové náklady, predovšetkým spotreba paliva.
Najlepšie predpoklady na úspech na trhu budú mať výrobcovia, ktorí budú ponúkať autá spotrebiteľom po 2 000 až 4 000 USD. Cena bude významným odbytovým faktorom. Ak by sa vozidlá predávali po 4 000 USD, do roku 2020 by sa ich napríklad na indickom trhu umiestnilo 180 miliónov. Ak by sa predávali po 3 000 USD, ich počet by vzrástol takmer na 300 miliónov.
Informovala o tom agentúra APA.