Bratislava 6. decembra (TASR) - Protimonopolný úrad (PMÚ) SR sa odvolá proti dnešnému rozhodnutiu Krajského súdu (KS) v Bratislave, ktorým upravil výšku pokuty pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., (ZSSK Cargo). "Úrad vychádzajúc z dnešného ústneho rozsudku Krajského súdu v Bratislave vo veci zneužitia dominantného postavenia spoločnosťou ZSSK Cargo plánuje využiť opravný prostriedok a odvolá sa voči rozsudku súdu," uviedla pre TASR hovorkyňa PMÚ Alexandra Bernáthová.
KS v Bratislave dnes upravil výšku pokuty, ktorú Protimonopolný úrad SR udelil ešte v júli minulého roka ZSSK Cargo. Nákladný železničný prepravca tak má do 15 dní od právoplatnosti rozsudku zaplatiť pokutu 9 miliónov Sk. Pôvodná výška pokuty bola 75 miliónov Sk.
Krajský súd v Bratislave rozhodol o žalobe ZSSK Cargo proti rozhodnutiam Rady PMÚ zo dňa 22. decembra 2006 a odboru zneužívania dominantného postavenia PMÚ zo dňa 3. júla 2006. Rozsudok ešte nie je právoplatný, zúčastnené strany môžu podať odvolanie do 15 dní od jeho doručenia. TASR o tom dnes informoval hovorca KS v Bratislave Pavol Adamčiak.
Odbor zneužívania dominantného postavenia PMÚ udelil 3. júla minulého roka ZSSK Cargo pokutu 75 miliónov Sk za zneužitie dominantného postavenia. PMÚ rozhodol, že konanie ZSSK Cargo, spočívajúce vo vypovedaní dohôd o cene so zasielateľskými spoločnosťami zabezpečujúcimi nákladnú železničnú prepravu pre spoločnosť Holcim Slovensko, a. s., malo za následok, že Holcim bol nútený ukončiť spoluprácu s dopravcom LTE Logistik a Transport Slovakia, s. r. o. "Týmto konaním došlo k vylúčeniu podnikateľa LTE z relevantného trhu poskytovania služby železničnej nákladnej prepravy veľkého objemu cementu na železničnej trati Rohožník Devínska Nová Ves štátna hranica," uviedol vtedy hovorca PMÚ Miroslav Jurkovič.
"Dôvodom konania spoločnosti Cargo bola skutočnosť, že prepravca Holcim uzavrel dohodu s konkurenčnou spoločnosťou LTE o zabezpečovaní železničnej prepravy cementu na trati Rohožník Devínska Nová Ves št. hranica, ktorú predtým zabezpečovalo prostredníctvom zasielateľskej spoločnosti Cargo samotné," konštatoval Jurkovič. Konanie spoločnosti Cargo prebiehalo na novoliberalizovanom trhu, kde pozitívny vplyv liberalizácie na zvýšenie konkurencie podľa PMÚ ešte nebol citeľný. Táto praktika znamenala veľmi rýchly zásah voči vstupujúcemu konkurentovi LTE, ktorý bol na vyše 1,5 roka vylúčený z dotknutého trhu.