Moskva 10. decembra (TASR) - Ruský výrobca nákladných automobilov ZIL bude vyrábať spolu s japonským partnerom Ishikawajima - Harima Heavy Industries (IHI) autodiely. ZIL sa chce vypracovať na silného subdodávateľa zahraničných automobiliek, ktoré sú už v Rusku, alebo sa chystajú postaviť si automobilky.
V stredu rusko-francúzsky spoločný podnik Avtoframos informoval, že už onedlho bude dostávať dvere, kapoty a iné výlisky zo spoločného podniku Alfa Automotive Technology (AAT), ktoré vytvorili ZIL a japonská IHI.
Predstaviteľ ZIL-u Konstantin Baranov uviedol, že protokol o zámeroch spoločného podniku podpísali ešte v decembri 2006. IHI nie je pre ZIL novým partnerom. Japonská firma mu ešte v 80. rokoch minulého storočia dodala zariadenia, na ktorých sa zhotovujú výlisky do súčasnosti.
Rusko-japonský podnik začne výrobu lisovaného sortimentu v roku 2008. Japonci investujú do modernizácie lisovne podniku 27 miliónov USD, v prepočte vyše 611 miliónov SKK.
ZIL sa rozhodol orientovať na dodávku autokomponentov pre zahraničné firmy, ktoré sa už usadili v Rusku alebo plánujú príchod na jeho územie. V dohľadnej budúcnosti by sa mali uviesť do prevádzky závody automobiliek Toyoty, Generál Motors, Suzuki a Nissan Motor. Ford už vyrába v závode pri Petrohrade a minulý týždeň Volkswagen uviedol do prevádzky závod v Kaluge. Peugeot Citro‰n a Mitsubishi už oznámili, že chcú vstúpiť na ruský trh s automobilmi.
Podľa analytika spoločnosti Trojka-Dialog Michaila Ganelina je výroba automobilov komponentov veľmi perspektívnou oblasťou. Postup zahraničných investorov je spravidla taký, že sa usilujú umiestniť výrobu subdodávok v krajine, v ktorej sa realizuje záverečná montáž vozidiel. Je to pre ne z colného hľadiska výhodné. Aj v prípade zahraničných automobiliek v Rusku by sa mal časom postupne uplatniť rovnaký scenár.
Informovali o tom ruské internetové noviny Gazeta.ru.