BRATISLAVA. Obchodné domy vlani začali s masívnym výpredajom nielen sezónnych vianočných tovarov, ale aj oblečenia. Tento rok nič podobné nechystajú, sľubujú však povianočné akcie. Ktoré tovary sa budú dať kúpiť lacnejšie, neprezradili.
Podľa analytika agentúry Terno Ľubomíra Drahovského obchody zistili, že táto stratégia nepriniesla zvýšený záujem, ako očakávali. Výrazne zlacnenie obchodníci podľa Drahovského ponúknu len krátko pred Vianocami na sezónne vianočné výrobky, ako sú salónky alebo ozdoby na vianočný stromček.
Obchodné reťazce tento rok podľa Drahovského ovplyvnilo najmä rozhodnutie Tesca, ktoré patrí k lídrom. „V tomto roku máme inú filozofiu. Ľuďom ponúkame nižšie ceny prostredníctvom týždenných, letákových akcií,“ povedala hovorkyňa Tesco Oľga Hrnčiarová. Väčšie zľavy plánujú po Vianociach.
Drahovský upozorňuje, že zákazníci by si mali pri zľavách všímať aj cenu. „Obchodníci totiž zvýraznia len zľavu, aby bol tovar zaujímavý,“ povedal Drahovský.
Obchodné domy s elektronikou tiež ponúkajú, tak ako minulý rok, maximálne 20percentné zľavy na vybrané produkty.
Niektoré obchody predávajú tovar už aj prostredníctvom svojich internetových stránok. Zákazníci by však mali počítať s tým, že tovar im bude doručený až o pár dní. Podľa hovorkyne Nay Tatiany Onderkovej by si mali zákazníci tovar objednať najneskôr do 18. decembra.
Väčšina obchodných reťazcov plánuje mať otvorené aj na Štedrý deň doobeda. Prvý sviatok vianočný by mali mať všetci oslovení obchodníci aj nákupné centrá pobočky zatvorené.
Autor: vf