Ministerstvo hospodárstva (MH) SR na nej zatiaľ stále intenzívne pracuje. TASR to potvrdil hovorca a poradca ministra hospodárstva SR Branislav Zvara.
"Na projekte novej trasy sa stále intenzívne pracuje," konštatoval Zvara s tým, že situácia je zložitá a komplikovaná. Pôvodný návrh nevyhovoval kvôli studniam zásobujúcim Bratislavu vodou, minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek preto prisľúbil vytýčenie novej trasy. Tá by mala spomínané studne obísť.
Rezort hospodárstva vybudovanie prepojenia so Schwechatom považuje za jeden z prioritných projektov SR v ropnom priemysle. Ako uvádza v Stratégii energetickej bezpečnosti (SEB) SR, projektovaná kapacita ropovodu na prepravu je 3,25 milióna ton ropy ročne, bez budovania ďalšej doplňujúcej prečerpávajúcej stanice na potrubnej trase.
Plánovaný ropovod spájajúci Schwechat s Bratislavou by mal byť postavený ako obojsmerný. "Na riešenie situácie ropnej krízy - núdzového stavu - je zo strany SR požiadavka prepravovať zo Schwechatu do Bratislavy minimálne 3 milióny ton ropy ročne a zároveň požiadavka vybudovať na rakúskej strane nádrž na ropu so skladovacou kapacitou 75 000 metrov kubických," konštatuje ministerstvo v SEB.
V súčasnosti na Slovensko tečie ropy cez ropovod Družba, ako alternatívna trasa prichádza do úvahy aj ropovod Adria, ktorý je napojený pri Šahách na Družbu. Ropovod Družba má prepravnú kapacitu 20 miliónov ton ropy ročne. Momentálne sa využíva približne na 70 %.