Berlín 31. decembra (TASR) - Podľa hodnotenia spoločnosti obchodujúcej s výrobnými značkami Semion Brand-Broker má hviezda Mercedesu hodnotu 19,5 miliardy EUR, v prepočte vyše 655,2 miliardy SKK. A keďže Mercedes patrí koncernu Daimler, ten je vlastne najcennejšou nemeckou značkou. Za ním nasledujú BASF s hodnotou 19 miliárd EUR a Bayer za 18,8 miliardy EUR.
V posledných rokoch z percentuálneho hľadiska urobila najväčší skok vpred Puma, cena jej značky sa odhaduje na 684 miliónov EUR, čo je za posledných päť rokov rast o 112 %. Puma sa odčlenila od nemeckých výrobcov obuvi, ktorých lesk zmatnel, a na medzinárodnom trhu sa vyprofilovala ako výrobca tovarov pre voľný čas.
Od roku 2002 dosť výrazne stratil imidž Siemens. Hodnota jeho značky klesla z vyše 10 miliárd na 7,369 miliardy EUR.
Pri zostavovaní štúdie o hodnote podnikových značiek sa brali do úvahy medzinárodné aktivity firiem, hodnota ich akcií, podiel na trhu s daným sortimentom, právne zabezpečenie výrobnej značky, sila jej konkurentov na trhu a predovšetkým povesť výrobcu. Imidž sa posudzoval podľa výročných správ podnikov, ale starostlivo sa vyhodnocovali aj správy o podnikoch, ktoré sa objavovali v médiách.
Informoval o tom nemecký denník Die Welt.