V pondelok o tom informoval francúzsky predseda vlády Francois Fillon. Privatizácia by sa mala týkať aktivít súvisiacich s prekládkou tovaru. Vláda krajiny je pod tlakom lodiarenského priemyslu, aby zvýšila efektívnosť francúzskych prístavov. V súčasnosti však s týmito snahami mešká. Dôvodom je, že pracovníci prístavov majú silné zastúpenie v odborových organizáciách a pravidelne štrajkujú. Najsilnejší francúzsky odborový zväz CGT, ku ktorému patria aj zamestnanci v doprave, sa už postavil proti tejto reforme.
Minuloročný 18-dňový štrajk pracovníkov marseillského prístavu ohrozil prevádzku niektorých francúzskych rafinérií a spôsobil nedostatok pohonných látok na juhovýchode krajiny. Fillon povedal, že bude pozorne sledovať situáciu zamestnancov prístavov a zároveň dodal, že bude diskutovať osobitne s každým prístavom. Reforma by mala tiež zvýšiť kontajnerové kapacity francúzskych prístavov na takmer trojnásobok súčasného stavu do roku 2015, čo by malo vytvoriť 30 tis. pracovných miest.