Paríž 17. januára (TASR) - Francúzsko zavedie popri zdanení reklamných príjmov komerčných elektronických médií aj zdanenie "nových komunikačných prostriedkov", aby dokázalo vyrovnať výpadky z príjmov verejnoprávnych elektronických médií, vyplývajúcich zo zrušenia reklám v ich vysielaní.
Vyplýva to z dnešného vyjadrenia prezidenta Nicolasa Sarkozyho, ktorý tak potvrdil informácie ekonomického denníka Les Échos. Podľa tohto zdroja Paríž na budúci rok zavedie jedno- až dvojpercentnú daň na každý nový zakúpený televízny prijímač, počítač, mobilný telefón alebo DVD prehrávač.
Vláda mieni takto získaných 170-340 miliónov eur venovať na podporu staníc France Télevisions a Radio France. Zvyšok z výpadku príjmov elektronických médií (celkom 830 miliónov eur) chce nahradiť zo zdanenia príjmov z reklamy komerčných elektronických médií.
Prezident dnes v zdôvodnení pripravovaných opatrení zdôraznil záujem, aby verejnoprávne televízne kanály ponúkali divákom program odlišný od komerčných a aby zrušením reklamy neboli nútené "naháňať" sledovanosť. Aj v prípade verejnoprávneho rozhlasu očakáva Nicolas Sarkozy viac informačných programov, širokú ponuku kultúrnych relácií a širokú paletu hudobných žánrov.
Sarkozy poprel špekulácie predstaviteľov verejnoprávnych médií, podľa ktorých sa francúzska vláda chystá niektoré stanice sprivatizovať. Podľa neho práve zdanenie nových komunikačných prostriedkov umožní v plnom rozsahu nahradiť chýbajúce príjmy verejnoprávnych médií z reklamy.
Vedúci predstavitelia odborov elektronického a audiovizuálneho priemyslu, ako aj zástupcovia veľkoobchodu avizovali, že o so Sarkozym chcú o jeho plánoch diskutovať.