Nespokojnosť s príspevkami na stravovanie pritom spomedzi ôsmich sledovaných krajín vyjadrili iba Slováci a Turci. Tieto informácie vyplynuli z Barometra spokojnosti a motivácie zamestnancov v práci iniciovaného spoločnosťou Accor Services.
Podľa prieskumu má taktiež každý druhý Slovák zároveň pocit, že jeho zamestnávateľ sa nedostatočne zaujíma o jeho problémy v súkromnom živote a o jeho celkovú spokojnosť.
Slováci očakávajú podľa výsledkov prieskumu od svojich zamestnávateľov predovšetkým zlepšenia v oblasti kvality pracovného života. Takmer tri štvrtiny zamestnancov v prieskume uviedlo, že od zamestnávateľa očakávajú zlepšenie podmienok na vzdelávanie (73 %) a vyššie príspevky na stravovanie nad rámec zákona (70 %). Viac vzdelávania by uvítali najmä zamestnanci pracujúci v sektore bankovníctva, finančníctva, poisťovníctva a telekomunikácií. Vyššie príspevky na stravovanie očakávajú zamestnanci najmä v energetike, stavebníctve, priemysle a maloobchode. Viac ako polovica zamestnancov (55 %) by uvítala niekoľko dní dovolenky nad rámec zákona.
V rámci prieskumu sa 54 % opýtaných slovenských zamestnancov vyjadrilo, že ich zamestnávateľ sa nedostatočne venuje kvalite života a spokojnosti svojich zamestnancov v práci. Polovica Slovákov (49 %) je nespokojná so spôsobom riadenia ľudí a starostlivosťou o zamestnancov. Vyššiu mieru nespokojnosti v tejto oblasti vyjadrili zamestnanci v oblasti dopravy a v štátom kontrolovaných spoločnostiach. Najvyššiu spokojnosť vyjadrili respondenti so starostlivosťou zamestnávateľov o zdravie zamestnancov na pracovisku (65 %). Respondenti takmer vo všetkých krajinách očakávajú od svojho zamestnávateľa zlepšenia najmä v oblasti vzdelávania.
Zaujímavejšie rozdiely medzi jednotlivými krajinami vyplývajú z druhého najdôležitejšieho očakávaného benefitu zo strany zamestnávateľa. Pre zamestnancov vo vyspelejších krajinách patrí medzi najdôležitejšie benefity výška úspor, dôchodku, nadštandardná zdravotná starostlivosť či starostlivosť o dieťa. Vo východoeurópskych krajinách a v Turecku očakávajú zamestnanci od zamestnávateľov zlepšenia v oblasti základných potrieb, ako sú vyššie príspevky na stravovanie či viac dovolenky.
ACCOR Barometer spokojnosti a motivácie realizovala pre spoločnosť Accor Services agentúra Ipsos Loyalty formou kvantitatívneho prieskumu na reprezentatívnej vzorke ekonomicky aktívnej populácie v ôsmich krajinách Európy vrátane Slovenska. Prieskum sa na Slovensku uskutočnil v prvej polovici roku 2007 na reprezentatívnej vzorke 993 zamestnancov vo veku od 18 rokov. Ako nástroj výskumu bol použitý online dotazník.