Ostrihom 8. februára (TASR) V maďarskom závode japonskej automobilovej spoločnosti Suzuki Magyar Suzuki Zrt. v Ostrihome dnes za účasti prezidenta spoločnosti Suzuki Motor Corporation Hiroshiho Tsudau slávnostne spustil sériovú výrobu nového modelu Splash. Päťdverové vozidlo určené najmä mladým rodinám, ktoré malo svetovú premiéru vlani na frankfurtskom autosalóne, je zatiaľ len pre európsky trh.
Suzuki plánuje ročne vyrobiť 60 000 vozidiel modelu Splash, celková ročná produkcia v tomto roku by mala dosiahnuť 300 000 áut, pričom pokračuje výroba modelov Swift a SX4.
Zamestnanosť by sa postupne mala zvýšiť na 6 200 osôb. Magyar Suzuki v súčasnosti zamestnáva 2 500 slovenských občanov. Nový model zvýši zamestnanosť podniku o 700 pracovných miest, koncom tohto roka by mali v ostrihomskom závode zamestnávať 6 200 osôb.
Priemerné ročné investície maďarského závodu, ktorý založili v roku 1991, a v ktorom dodnes vyrobili vyše jeden miliónov áut, dosahujú 30 miliárd HUF. Celkové investície Magyar Suzuki dosahujú od založenia spoločnosti 280 miliárd HUF.
Generálny riaditeľ Suzuki Hungary Isao Ozawa novinárov informoval o tom, že vlani vyrobili 232 800 vozidiel, čo bolo 142 % pôvodného plánu. Cenu vozidla v Maďarsku odmietol zatiaľ spresniť s tým, že ju zverejnia v marci.
Podľa hovorkyne Magyar Suzuki Viktórii Ruskovej čisté priemerné mesačné mzdy aj s príplatkami, ktoré si Slováci, Maďari, aj Rumuni odnesú domov, prekračujú 120 000 HUF, čo je nadpriemerná mzda v automobilovom priemysle v Maďarsku.
Hovorkyňa pre TASR ďalej uviedla, že zo Slovenska chodia najmä príslušníci maďarskej menšiny z juhu Slovenska, preto nemajú jazykové problémy. Medzi zamestnancami nerobia žiadne rozdiely podľa občianstva a ako uviedol generálny riaditeľ Ozawa, ani v plánoch rozšírenia zamestnanosti nerozlišujú, či ide o Slováka, Maďara, alebo Rumuna.
Nový minivan Splash budú vyrábať s tromi motormi, s dvoma benzínovými a jedným naftovým. Vozidlá budú vybavené päťrýchlostnou prevodovkou, motory vyhovujú predpisom Euro 4. Najmenší trojvalcový motor bude mať objem 1 000 cm3, 12 ventilov a dosiahne výkon 45 kW s priemernou spotrebou 5 l/100 km. Silnejšia benzínová verzia bude mať štvorvalcový hliníkový motor s objemom 1 200 cm3, 16 ventilov a spotreba bude okolo 5,5 l/100 km.
Naftový motor s objemom 1 300 cm3 budú vyrábať v novom indickom závode Suzuki, táto verzia pohonu spotrebuje 4,5 l/100 km.