Povedal to dnes v Bratislave na Švédskom železničnom seminári štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Milan Mojš.
Podujatie, na ktorom sa zúčastnilo 11 popredných švédskych spoločností, ktorí podnikajú v oblasti železníc, zorganizovalo Švédske obchodné zastupiteľstvo v SR. Podľa slov jeho vedúceho Rubena Keményho seminár mal za cieľ priblížiť slovenským podnikateľom i zástupcom železníc možnosti švédskych fieriem pri realizácii komplexnej rekonštrukcie, obnove a modernizácie.
Ako povedal M. Mojš pre TASR, je potrebné, aby sa železničná doprava v SR stala lacnejšou a konkurencieschopnejšou. Treba smerovať aktivity na zefektívnenie jej fungovania. Konkurencieschopnosť slovenských železničných spoločností v otvorenom európskom železničnom priestore závisí od toho, ako pružne dokážu reagovať na čoraz vyššie nároky prepravcov a cestujúcej verejnosti, zdôraznil štátny tajomník.
Okrem iných sa na seminári zúčastnili švédske spoločnosti Bombardier Transportation - výrobca železničných vagónov, lokomotív, kompletných dopravných systémov, ďalej Skanska - celosvetový koncern podnikajúci v oblasti budovania dopravnej infraštruktúry, ABB, Eltech a ďalšie.