BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) prijal zatiaľ jednu námietku proti vyradeniu uchádzača z tendra na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Agentúre SITA to v stredu potvrdila hovorkyňa úradu Helena Fialová bez toho, aby konkretizovala názov skupiny, ktorá sa odvolala proti vylúčeniu zo súťaže v rámci prvého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Úrad bude môcť podľa jej slov informovať o tom, kto námietku podal, až po prijatí rozhodnutia, čiže najneskôr 17. marca tohto roka, dokedy musí v 30-dňovej lehote o námietke rozhodnúť. Ide však o jedného z troch uchádzačov, ktorí už predtým podali na ministerstvo dopravy ako obstarávateľa tendra žiadosť o nápravu proti vyradeniu z tendra. Rezort dopravy vylúčil z uvedeného tendra štyroch zo šiestich záujemcov o získanie diaľničnej koncesie na D-jednotke.
Hovorca ministra dopravy Marián Jánošík pred týždňom informoval, že ministerstvo dopravy odoslalo odpoveď trom uchádzačom, ktorí podali žiadosť o nápravu jeho rozhodnutia o vyradení z prvého tendra PPP. Odmietol však uviesť, či rezort dopravy odmietol žiadosti vylúčených uchádzačov o spätné zaradenie do súťaže, alebo ich akceptoval. Jánošík argumentoval tým, že by nebolo vhodné oznámiť rozhodnutie o odvolaní troch záujemcov najprv cez médiá. Zároveň však dodal, že v prípade odmietavého stanoviska rezortu dopravy majú vyradení uchádzači, ktorí sa odvolali, ešte možnosť podať námietku proti vyradeniu z tendra na ÚVO.
Do prvého tendra PPP na výstavbu a prevádzku úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová v Žilinskom kraji, ako aj na úsekoch Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v Prešovskom kraji v celkovej dĺžke 74,84 kilometra sa prihlásilo pôvodne šesť záujemcov. Predpokladaná hodnota stavebných prác dosahuje podľa rezortu dopravy 49,1 mld. Sk bez DPH. Obstarávateľ zo šiestich záujemcov vybral do finálovej časti tejto súťaže dvoch uchádzačov. Sú nimi francúzsko-švédske konzorcium zložené zo spoločností Vinci Concessions S.A. a Skanska Infrastructure Development AB, ako aj šesťčlenné medzinárodné združenie pozostávajúce zo slovenských firiem Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s., francúzskych firiem Bouyges Travaux Publics SA a Colas SA, maďarskej spoločnosti Intertoll-Europe Zrt. a portugalskej Mota Engil, SGPS, SA. Zmluva s víťazom prvého tendra môže byť podpísaná podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho na jeseň tohto roku.