Ide najmä o tovary a služby, ktoré je potrebné obstarávať dodávateľsky, ako napríklad softvér, hardvér, tlačivá, výkazy, poštové poukážky a vzdelávanie pracovníkov, informovali dnes zástupcovia magistrátu na tlačovej konferencii. Aj napriek uvedeným výdavkom je však možné, že počas rozpočtového roka bude nevyhnutné uhradiť ďalšie náklady súvisiace so zavedením spoločnej európskej meny, pripustilo vedenie Magistrátu. V takom prípade bude potrebné schválený rozpočet na rok 2008 adekvátne upraviť.
Prechodom na euro sa na bratislavskom magistráte od júla 2007 zaoberá aj pracovná skupina. "V júli minulého roka som ustanovil pracovnú skupinu, ktorá sa začala tejto problematike venovať. Prípravy sú na veľmi dobrej úrovni," konštatoval primátor hlavného mesta SR Bratislavy Andrej Ďurkovský. Skupina vypracovala postup pri prechode na euro, ktorý sa netýka len samotného magistrátu, ale aj jednotlivých mestských organizácií. "Náklady pozostávajú predovšetkým z prípravy formulárov, tlačív a poštových poukážok," informovala riaditeľka Magistrátu Bratislavy a vedúca pracovnej skupiny Anna Pavlovičová.
V súčasnosti má Magistrát potvrdené, že v priebehu apríla tohto roka bude odovzdaný a otestovaný ekonomický a mzdový informačný systém tak, aby bol včas pripravený na prechod na euro. Magistrát bude zasielať aj infoletáky - osobné listy všetkým tým, ktorí majú s mestom zmluvný vzťah. "Považujeme prechod na euro za veľmi dôležitú a istým spôsobom mimoriadnu udalosť. Verím, že ten prechod zvládneme k plnej spokojnosti," dodal Ďurkovský.