SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Vážny: Diaľnicu možno nestihneme v termíne

Spor o tender na výstavbu severných úsekov diaľnice D1 by mohol ohroziť stanovený termín dostavby spojenia medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010.

(Zdroj: SITA)

Bratislava 2. apríla (ČTK) - Spor o tender na výstavbu severných úsekov diaľnice D1 by mohol ohroziť stanovený termín dostavby spojenia medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010, pripustil dnes minister dopravy Ľubomír Vážny.

Omeškanie podľa neho hrozí v prípade, ak sa zmluva s víťazom súťaže, ktorý má dostavať časť úseky za súkromné peniaze, nepodpíše do konca tohto roka. Tender na výber koncesionára sa skomplikoval pre súdny spor ministerstva dopravy a Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).

"Myslím, že do konca roku 2008 (by mal byť vybratý koncesionár), inak je to nereálne (dostavať do roku 2010), lebo on musí chytiť dve letné sezóny" povedal novinárom po dnešnom rokovaní vlády Vážny.

Ministerstvo vs Úrad

Výber uchádzača v tendri, ktorý má postaviť asi 75 kilometrov diaľnice v Žilinskom a Prešovskom kraji, sa oddialil po tom, ako ministerstvo dopravy napadlo na súde verdikt ÚVO. Ten ešte v marci nariadil ministerstvu, aby do súťaže vrátilo jedného z vyradených záujemcov. Do súťaže sa pôvodne prihlásilo šesť uchádzačov, do ďalšej fázy sa však dostali len dvaja, medzi nimi aj veľké slovenské stavebné firmy Doprastav a Váhostav-SK.

Megatender stojí na súde

Denník SME, 2.4. 2008

Ministerstvo podľa Vážneho opäť prehodnocuje doklady od uchádzačov v súťaži tak, ako mu nariadil ÚVO, čo vraj predĺži tender asi o tri mesiace. "Neviem posúdiť dĺžku trvania súdu. Stále mám určitú zbraň, stiahnuť žalobu, čo zatiaľ nechcem urobiť," poznamenal minister. Predpokladá však, že ak by súd rozhodol do dvoch mesiacov, dokončenie diaľnice D1 s výnimkou náročných úsekov s tunelmi by mohlo byť reálne do konca roka 2010.

Záujemcov bolo viacero

Ficov kabinet chce urýchliť výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest prostredníctvom takzvaných projektov súkromno-verejného partnerstva (PPP projekty). Štát rozbehol už aj tender na postavenie časti rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou.

Ministerstvo dopravy aj v tomto prípade už vylúčilo zo súťaže niektorých záujemcov, opäť tak môžu nastať komplikácie. "Očakávame v najbližších dňoch námietku na ÚVO," naznačil Vážny. Ministerstvo však pri tendroch počítalo aj s určitou časovou rezervou na revízne postupy.

Diaľnice za súkromné peniaze chcú na Slovensku stavať aj viaceré konzorciá, v ktorých sa združili zahraničné spoločnosti. Patrí k nim napríklad švédsky koncern Skanska, francúzske spoločnosti Vinci Concessions Bouygues Travaux Publics a Colas, portugalská Mota-Engil alebo nemecký koncern Hochtief a rakúska firma Alpine Bau.

Víťaz súťaže bude mať na starosti výstavbu a prevádzku ciest, štát ich bude dlhodobo splácať. Vyššie príjmy z používania z diaľnic by mu mal priniesť elektronický systém výberu mýta, ktoré by od budúceho roka mali platiť vodiči nákladných áut.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (31. 1. 2023)
USD 1.090
AUD 1.539
CZK 23.861
JPY 141.790
CAD 1.453
GBP 0.880
HUF 390.530
PLN 4.710
CHF 1.005
SEK 11.262

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 451
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 803
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 159
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 037
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 607
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 489
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 729

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 19 011
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 255
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 634
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 673
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 427
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 838
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 739
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 553
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

V názve OĽaNO už Budajova Zmena zdola nie je.


11 h

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


15 h
Vyhrotená kampaň Babišovi k víťazstvu v prezidentských voľbách nepomohla.

Babišova kampaň prekročila hranice etiky.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Je vôbec možné pospájať slovenský politický bordel?


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Centrum Trnavy.

Rozpočty samospráv ovplyvnil vyšší daňový bonus aj rastúca inflácia.


15 h
Richard Rybníček.

Pomoc vlády nestačí, budeme iba svietiť a kosiť, hovorí primátor Trenčína.


15 h
Skupina Raiffeisen Zentralbank podniká na Slovensku cez Tatra banku a internetovú banku Zuno.

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


15 h

Predaj áut v Rusku sa vlani celkovo znížil o 59 percent.


ČTK 18 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 19 011
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 255
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 634
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 673
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 427
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 838
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 739
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 553
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu