Bratislava 21. apríla (TASR) - Podľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) dynamický rast predaja tovaru a služieb prostredníctvom internetu pokračoval aj v 1. štvrťroku 2008. Objem predaného tovaru v internetových obchodoch členov SAEC (hej.sk, mall.sk, martinus.sk, obchodny-dom.sk a pelikan.sk) dosiahol za prvý štvrťrok 2008 hodnotu 347,86 milióna Sk (10,73 milióna eur) a bolo k tomu potrebných 66.486 objednávok od internetových zákazníkov.
Uvedený obrat predstavuje 29 % z celkového ročného obratu týchto členov asociácie za rok 2007. Po zohľadnení sezónnosti v oblasti predaja najmä počas vianočných nákupov v posledných mesiacoch kalendárneho roka a dynamiky rastu tohto segmentu v poslednom období, smeruje tento vývoj k ročnému obratu členov na hranici 1,8 miliardy Sk (50,5 milióna eur).
V oblasti predaja tovaru sa viac ako 60 % zákazníkov internetových obchodov rozhodlo zaplatiť po zaslaní tovaru na dobierku, 16 % zákazníkov zaplatilo z bankového účtu a rovnaký počet si vyzdvihol tovar osobne a zaplatil v hotovosti. Zhruba 7 % z celkového obratu pri predaji tovaru sa realizovalo formou predaja na splátky. V segmente služieb sú všetky platby realizované elektronickou formou v spolupráci s bankou.
TASR informoval výkonný riaditeľ SAEC Jozef Dvorský.