BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce v predpokladanej hodnote 275,75 mil. eur bez DPH, čo je podľa aktuálneho kurzu 8,887 mld. Sk.
Je to súčasť pripravovanej modernizácie železničnej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Projekt sa má realizovať tri roky a osem mesiacov pri spolufinancovaní z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ) a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava a prioritnej osi Železničná infraštruktúra. O vyhlásení súťaže ŽSR informovali v Úradnom vestníku EÚ.
Cieľom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou európskeho železničného koridoru č. V. "Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Navrhovaná stavba musí po realizácii spĺňať požiadavky na zaistenie interoperability európskeho železničného systému v zmysle zákona o dráhach," zdôvodnili železnice plánovanú modernizáciu. Tá bude spočívať v prestavbe železničnej dopravnej cesty.
Uchádzači môžu požiadať o súťažné podklady do 21. mája, ponuky majú predložiť do 14. júla 2008, kedy by mali byť aj otvorené obálky s ponukami. Ponuky sú pritom viazané minimálne do 29. decembra tohto roku. Rozhodovať má podľa vyhlasovateľa súťaže ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe dvoch kritérií. Akceptovaná zmluvná cena má pritom váhu 85 % a požiadavky na obmedzenie železničnej prevádzky zvyšných 15 %. ŽSR vyžadujú zábezpeku vo výške 10 mil.
Jednou z podmienok účasti v súťaži je dosiahnutie priemerného ročného obratu v rokoch 2005 až 2007 vo výške najmenej 3,2 mld. Sk. V žiadnom z týchto rokov však nesmie byť obrat nižší ako 2,6 mld. Sk. K činnosti rovnakého alebo podobného charakteru sa pritom musí viazať najmenej 2,5 mld. Sk priemerného ročného obratu v uvedenom období, pričom v žiadnom z troch rokov nesmie byť nižší ako 2 mld. Sk. Uchádzač zároveň musí preukázať, že v rokoch 2003 až 2007 aspoň jedna z realizovaných zmlúv mala v každom z týchto rokov náklady nad 1 mld. Sk a nad 3 mld. Sk. Aspoň jedna realizovaná zmluva by pritom mala obsahovať náklady najmenej 450 mil. Sk na zabezpečovacie zariadenia pre rýchlosť 120 alebo 160 kilometrov za hodinu.