BRATISLAVA 27. mája (SITA) - Slováci nakupovali v prvom štvrťroku tohto roka menej tukov a mliečnych produktov, ako tomu bolo v prvých troch mesiacoch minulého roka.
Vyplýva to z panelového prieskumu spoločnosti GfK Slovakia "Consumer Tracking", ktorý kontinuálne sleduje situáciu na trhu mliečnych výrobkov, syrov a tukov a sleduje denné nákupy na reprezentatívnej vzorke 1,5 tis. slovenských domácností. V súvislosti s poklesom nákupov mliečnych výrobkov uvádza agentúra GfK rast cien potravín.
"Najväčší pokles v nakúpenom objeme zaznamenalo mlieko (-13,5 %), a to najmä čerstvé mlieko (-27 %) na úkor trvanlivého mlieka," informovala GfK. Asi o desatinu klesol aj objem nákupov pri tukoch, pričom nákupy stolových olejov medziročne klesli o 15 %.
Naopak, objem nákupov narástol pri mliečnych dezertoch až o necelú štvrtinu. Ako agentúra GfK ďalej informovala, pozitívny trend zaznamenali aj tvrdé syry. Stabilne nakupovali Slováci nátierkové maslo, smotanu a jogurty.
Ceny bravčového mäsa by mali stúpnuť - viac si prečítajte v článku:
V rámci monitorovaných kategórií bolo zdražovanie najvýznamnejšie v mliečnom segmente a v tukoch. Cena čerstvého mlieka vzrástla až o pätinu a o čosi menej pri tvrdých syroch a bryndzi. Ceny sa zdvihli aj pri tvarohu, trvanlivom mlieku, smotane a pri kyslomliečnych nápojoch.
Najpomalší rast cien zaznamenali mliečne dezerty a jogurty, ktorých cena vzrástla približne o 6 %. Ceny tukov vzrástli podľa GfK takmer o štvrtinu. Nátierkové maslo za posledný rok zdraželo o 7 % a margaríny na natieranie a pečenie o 6 %.