Hotovostnú transakciu v hodnote 2,3 miliardy USD (44,90 miliardy Sk) dohodli zúčastnené strany v marci a zahŕňa všetky nevyhnutné patenty, výrobné závody, dve moderné konštrukčné centrá v Británii a celosvetovú sieť predajcov.
Tata kúpila obe značky od amerického koncernu Ford, ktorý prispel na dôchodkové fondy oboch značiek sumou asi 600 miliónov USD. Oba koncerny zároveň popísali dlhodobé dohody týkajúce sa dodávky motorov, plechov a ostatných komponentov.
"Jaguar a Land Rover sú ikonické britské značky, ktoré si zachovajú svoje nezameniteľné identity. Obe budú pokračovať v napĺňaní svojich vlastných biznis plánov," uviedol šéf indického koncernu Ratan Tata. "Oceňujeme výrazné zlepšenie výkonnosti oboch značiek a počítame s jeho pokračovaním v najbližších rokoch."
Akvizíciou získala Tata Motors možnosť expandovať mimo indického trhu. Zároveň sa rozšírila jej ponuka, ktorá siaha od najlacnejších áut až po tie najluxusnejšie.
O prevzatie spomínaných značiek mala záujem aj ďalšia indická automobilka Mahindra a One Equity Partners, čo je investičný fond banky JP Morgan Chase.
Ford, ktorý je v štádiu reštrukturalizácie a bojuje s vysokými stratami, ponúkol obe značky na predaj približne pred rokom. Jaguar a Land Rover zamestnávajú v Británii spolu približne 16.000 ľudí. Podľa expertov je Jaguar už roky v strate, zatiaľ čo výrobca terénnych áut Land Rover je vraj ziskový.
Informovala o tom agentúra Reuters.