Zákazka by mala byť realizovaná počas štyroch rokov a troch mesiacov od podpísania zmluvy s vybratým dodávateľom služby. Modernizácia vozňov bude spočívať v zmene konštrukčného riešenia interiéru vrátane podlahy, obkladov, okien, vybavenia oddielov, ako aj nástupných a čelných dverí, dosadení centrálneho zdroja energie, akumulátorových batérií a takisto akustického informačného systému a klimatizácie. Vyhlasovateľ súťaže si po ukončení modernizácie prvého vozňa v závislosti od svojich finančných možností chce uplatniť právo opcie na ďalších 29 kusov vozňov. Opciu na modernizáciu vozňov je oprávnený uplatniť do konca roka 2010.
Súčasťou obnovy má byť modernizácia štvornápravového vozňa 2. triedy BDshmee bez zdvíhacej plošiny z roku 1987 na prvý kus vozňa radu Bdghmeer s novou zdvíhacou plošinou na nákladku a vykládku cestujúcich na invalidnom vozíku a imobilných cestujúcich. Modernizovaných má byť aj ďalších 19 vozňov BDshmee na Bdghmeer a 10 vozňov BDshmeer s jestvujúcimi zdvíhacími plošinami na vozne Bdghmeer. ZSSK Slovensko informovala o vyhlásení verejnej súťaže v Úradnom vestníku Európskej únie. Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady je 14. júla, na predkladanie ponúk a otváranie obálok s ponukami 24. júla 2008. Rozhodujúca bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, pričom cena za dodanie služby má váhu 90 % a technické parametre zvyšných 10 %. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je 30. septembra 2008. Jednou z podmienok účasti je, aby minimálne 50 mil. Sk obratu v rokoch 2005 až 2007 sa viazalo k predmetu zákazky.
ZSSK Slovensko začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. ZSSK Slovensko prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave.