Frankfurt nad Mohanom 6. júna (TASR) - Nemecká automobilka BMW AG v máji zvýšila svoj náskok v predaji áut pred súperiacou značkou Audi, aj keď na druhej strane rast tržieb oboch popredných výrobcov automobilov sa spomalil.
V máji si nové BMW kúpilo takmer 111.000 zákazníkov, čo predstavuje nárast o 2 %. Najväčší dopyt bol po najmenšom modeli tejto značky Mini.
BMW predbehla Audi, ktorá v máji predala 88.200 vozidiel.
Za prvých päť mesiacov tohto roka sa zvýšil počet predaných áut značky BMW o 4,4 % na 516.000 vozidiel.
Audi sa podarilo dosiahnuť 1,5-% nárast predaja na 426.200 áut, a to najmä vďaka 23-% zvýšeniu predaja v Číne a 4,9-% prírastku na inak slabom trhu v Británii.
Informovala o tom agentúra Reuters.