Bojnice/Báč. Využije na to vlastnú bezvýkopovú technológiu, zatlačením dopredu pripravenej, rovnako dlhej tunelovej železobetónovej rúry s hmotnosťou 200 ton.
Ako pre TASR uviedol konateľ spoločnosti Hydrotunel a autor technológie Marián Krčík mladší, podchod vybudujú iba meter pod vozovkou. Na odstránenie zeminy použijú raziaci štít vlastnej výroby. Pretože podobné projekty už v minulosti realizovali, očakávajú, že pretláčanie tunelovej rúry sa vôbec neprejaví na vozovke a premávku na ceste nebudú musieť prerušiť ani na chvíľu.
S prácami začali v piatok večer a dnes by mal byť podchod hotový. Potom už budú nasledovať iba jeho úpravy, vybavenie schodmi, osvetlením bezbariérovými prvkami a vybudovanie prístupového chodníka. Táto bezvýkopová technológia je variabilne použiteľná aj v stiesnených podmienkach mestskej zástavby a v obciach pri križovaní frekventovaných komunikácií, konštatoval Krčík.