Londýn 4. júla (TASR) - Briti sa vrhli na horkú čokoládu. Tržby za ňu vzrástli vo Veľkej Británii od roku 2005 do roku 2007 o 96 % na 85 miliónov libier (3,22 miliardy Sk), pričom stále viac ľudí kupuje kvalitnejšie značky. Tržby za tento segment išli v sledovanom období nahor o 46 %. Informovala o tom spoločnosť pre prieskum trhu Mintel, ktorá v roku 2008 opäť očakáva rast, aj keď už miernejší, asi o 5 %.
Podľa firmy začali Briti uprednostňovať horkú čokoládu po tom, čo viaceré štúdie ukázali, že je omnoho zdravšia ako mliečna čokoláda. "Aj keď horká čokoláda má tiež vysoký obsah cukru, je bohatá na antioxidanty a má aj nižší obsah tuku než mliečna," povedala Mathilde Dudouitová, analytička spoločnosti Mintel. "Horká čokoláda si tak získala povesť zdravšej alternatívy k iným čokoládam, a to malo aj vplyv na rozhodovanie britských čokoholikov," dodala.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.