BRATISLAVA 30. júla (SITA) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na stavbu druhej etapy úseku rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. Stavba druhej časti úseku v dĺžke 8,4 kilometra by mala podľa predpokladov diaľničiarov stáť okolo 3,180 mld. Sk (105,56 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Začiatok stavby je za obcou Lehôtka pod Brehmi za navrhovanou mimoúrovňovou križovatkou a končí sa v priestore križovatky v Šášovskom Podhradí. Diaľničná spoločnosť oznámila vyhlásenie verejnej súťaže v Úradnom vestníku Európskej únie.
NDS pôvodne plánovala, že uvedená stavba začne v auguste tohto roka a dokončená bude v auguste 2010. Podľa podmienok súťaže druhá etapa úseku R1 medzi Lehôtkou pod Brehmi a Šášovským Podhradím má byť postavená za dva roky od uzatvorenia zmluvy s vybraným dodávateľom. Táto investícia je zaradená do zoznamu stavieb spolufinancovaných zo štrukturálnych fondov Európskej únie.
Záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 22. augusta, lehota na predkladanie ponúk a otváranie obálok s ponukami je 17. septembra 2008. Rozhodovať má najnižšia cena. Ponuky uchádzačov budú viazané minimálne do 17. decembra 2008. Jednou z podmienok účasti v súťaži je dosiahnutie priemerného ročného obratu v rokoch 2005 až 2007 vo výške najmenej 1,8 mld. Sk (59,75 mil. €). NDS vyžaduje od záujemcov aj dokončenie aspoň jednej stavby s nákladmi minimálne 1,5 mld. Sk (49,79 mil. €) s odovzdaním do užívania v rokoch 2003 až 2007. Celkové náklady ostatných uskutočnených stavieb daných do užívania v uvedenom období majú byť najmenej 2,5 mld. Sk (82,98 mil. €). Sumy sú uvedené tiež bez DPH.
Úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie je súčasťou rýchlostnej cesty R1 na trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica. Stavba 9,7 kilometrovej prvej časti úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie po Lehôtku pod Brehmi začala položením základného kameňa 26. februára 2008. Dodávateľom stavebných prác v zmluvnej cene 1,560 mld. Sk (51,78 mil. €) bez DPH je združenie firiem Stavby silnic a železnic Praha a Eurovia-Cesty, a.s. Košice. Táto etapa by mala byť ukončená o dva roky. Pôvodne malo ísť o jednu stavbu, po námietkach časti občanov Žiaru nad Hronom proti trasovaniu cesty popri ich meste, ktoré viedli až k zrušeniu stavebného konania, stavbu rozdelili.