Ako ďalej informovala Slovenská banková asociácia (SBA), najväčšiu skupinu z ukončených prípadov tvorili odmietnuté podnety, a to 46 %. Podľa asociácie išlo z veľkej časti o prípady, ktoré nespadali do pôsobnosti bankového ombudsmana. Boli to napríklad podnety právnických osôb alebo sťažovatelia podali podnety proti subjektu, ktorý nie je členom SBA.
Druhú najpočetnejšiu skupinu uzatvorených prípadov, 32 %, tvorili podnety, v ktorých sa nezistilo pochybenie banky. V 20 prípadoch, 14 %, boli podnety klientov oprávnené a uzavreté v ich prospech. Zvyšné prípady boli odložené, teda podávatelia vzali prípady späť, resp. v stanovenej lehote podávateľ nedodal podklady.
Bankový ombudsman začal vykonávať svoju činnosť 1. septembra 2007 v zmysle ustanovení Etického kódexu bánk o ochrane práv spotrebiteľa a Postupu bankového ombudsmana pri vybavovaní podnetov spotrebiteľov.