BRATISLAVA 7. augusta (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na činnosť stavebného dozoru počas štyroch rokov pri modernizácii železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov na úseku po Zlatovce. Predpokladaná cena uvedenej služby predstavuje 8,27 mil. eur (249,1 mil. Sk) bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Financovanie výkonu stavebného dozoru, rovnako ako uvedenej stavby, by malo byť zabezpečené z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava pre roky 2007 až 2013. ŽSR o tom informovali v Úradnom vestníku Európskej únie.
Záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 28. augusta, lehota na predkladanie ponúk a otváranie obálok s ponukami je 29. septembra 2008. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia cena. Ponuky uchádzačov budú viazané minimálne do 29. decembra tohto roka. Jednou z podmienok účasti je dosiahnutie ročného obratu v rokoch 2005 až 2007 vo výške najmenej 100 mil. Sk (3,32 mil. €), pričom minimálne 60 mil. Sk (1,99 mil. €) musí byť z podobnej alebo rovnakej činnosti týkajúcej sa vyhlásenej súťaže. Záujemcovia musia predložiť aj zoznam realizovaných zmlúv za obdobie 2000 až 2007 na výkon činnosti stavebného dozoru alebo stavbyvedúceho pri železničných alebo cestných stavbách. Aspoň jedna zmluva musí mať rozpočtované náklady stavby najmenej 3 mld. Sk (99,58 mil. €) bez DPH.
ŽSR vyhlásili v druhom štvrťroku tohto roka verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce v predpokladanej hodnote 275,75 mil. eur (8,307 mld. Sk) bez DPH. Ide o súčasť pripravovanej modernizácie železničnej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Projekt sa má realizovať tri roky a osem mesiacov. Cieľom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou európskeho železničného koridoru č. V.
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik ešte začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh. ŽSR hospodárili v roku 2007 so ziskom 18,961 mld. Sk (629,39 mil. €), čo je o 335,4 mil. Sk (11,13 mil. €) viac oproti plánu.