ŠTOKHOLM 27. augusta (SITA, Reuters) - Druhý najväčší svetový výrobca nákladných automobilov Volvo v utorok oznámil, že v júli sa jeho predaj medziročne zvýšil o 2 %. Tento nárast je reakciou na vysoký dopyt po nákladných automobiloch v Ázii, ktorý tak kompenzuje slabý záujem v Európe a USA. Spoločnosť v júli tohto roku celkovo predala 19 243 nákladných automobilov.
Skupina Volvo, ktorá okrem vlastných vozidiel predáva aj kamióny značky Renault, Nissan, Diesel a Mack uviedla, že predaj v Európe medziročne klesol o 5 % a v Severnej Amerike o 2 %. V Ázii, ktorá v súčasnosti pre spoločnosť Volvo predstavuje druhý najväčší trh po Európe, však medziročne stúpol až o 16 %. Vo domovskom regióne spoločnosti, na trhu západnej Európy, však predaj klesol až o 12 %. "Pokles predaja, ktorý vyplýva z celkovej ekonomickej situácie v Európe a zodpovedá vysokým cenám palív, negatívne ovplyvňuje dopyt po nákladných vozidlách. Dopyt v Severnej Amerike je aj naďalej nízky," uvádza vo svojej správe Volvo.