VYHNE. Nepridá sa tak k medializovaného novembrovému zvýšeniu cien plzenského Prazdroja, vedúcej spoločnosti na českom trhu piva. Informoval o tom predseda predstavenstva spoločnosti a generálny riaditeľ pivovaru Steiger Jaroslav Vysloužil.
"Zdražovanie piva nie je predmetom našich aktuálnych krátkodobých a strednodobých plánov napriek tomu, že aj my sme pocítil za ostatné dva roky približne zdvojnásobenie cien sladovníckeho jačmeňa a chmeľu. Slovenský trh je na takéto zmeny veľmi citlivý. Prejavilo sa to tým, že od roku 2003, kedy vláda zvýšila dane na pivo, sa jeho predaj v SR znížil," konštatoval Vysloužil.
Nevylúčil, že konečnú predajnú cenu piva v prevádzkach môžu mierne ovplyvniť očakávané pohyby cien plynu, tepla či pohonných látok. Pre vývoj tržieb a ekonomiku spoločnosti Steiger je dôležitý fakt, že predáva na slovenskom trhu české importované značky v celkovom obrate 2,5 milióna eur (75,315 milióna Sk) ročne a ich ceny závisia od ich výrobcov.
Steiger za prvých 8 mesiacov tohto roku medziročne zvýšil predaj piva o 26 %, keď ho predal 145.546 hl. Jeho podiel na slovenskom trhu sa zvýšil zo 4,25 % za 8 mesiacov 2007 na tohtoročných 5,7 %.