BRATISLAVA. Otvorenie nových predajní elektroniky Electro World v Bratislave a Košiciach je spojené s výrazne nízkymi cenami niektorých vybraných produktov. „Takéto ceny budú len počas otváracej akcie. Teraz predávame niektoré výrobky dokonca pod nákupnú cenu,“ povedal Rastislav Valent, vedúci oddelenia elektrotechniky Electro World. Akciové ceny sa podľa neho budú postupne upravovať smerom hore, tak aby spoločnosť zarobila.
Objektívne porovnať ceny medzi Electro World a konkurenciou je podľa neho ťažké. „Niektoré modely televízorov sa predávajú len u nás a inde ich nekúpite. Dosť veľký rozdiel v cene môže urobiť aj to, či predávate starší alebo novší model. Pri porovnateľných parametroch to býva aj niekoľko tisíc,“ povedal Valent.
Platí to aj v prípade porovnania dvoch modelov chladničiek Electrolux. Starší model ponúkajú v Electro Worlde za 9 999 korún (331,91 eura) a novší stojí v Datarte 12 920 korún (331,91 eura). Pritom medzi základnými funkciami chladničiek nie sú zásadné rozdiely.
„Oproti Electro Worldu je u nás na predaj novší model. V základnom označení je rozdiel len v tom, že my ponúkame model 003 a konkurencia 001,“ povedal Radoslav Debnár z Datartu.
Podľa neho sa zákazník musí rozhodnúť, čo konkrétne má spĺňať jeho chladnička a potom si sám vyberie, ktorý model je preňho výhodnejší.
Nízkych cien sa neboja
Electro World bude konkurentom hlavne pre Datart a Elektrodom Nay. „Súčasné nízke ceny vnímame ako uvádzacie s úmyslom prilákať zákazníka. Postupne podľa mňa dôjde k ich zvýšeniu,“ povedal Radoslav Debnár. Datart pravidelne monitoruje ceny konkurencie. Keď zistí, že ceny u iných predajcov sú nižšie, pristupuje k znižovaniu svojich cien.
„Zatiaľ je však predčasné hodnotiť nového konkurenta. Do dvoch týždňov by sa mala situácia upokojiť a vtedy uvidíme, aké budú skutočné ceny v Electo Worde. Ak by aj potom boli výrazne nižšie, určite by sme prostredníctvom akcií zlacnili aj my,“ povedal Debnár z Datartu.
Nay ide do Čiech
O prienik na zahraničné trhy sa pokúša aj Elektrodom Nay. Koncom novembra otvorí nové pobočky v Olomouci a Šumperku. O zákazníka tam bude bojovať podobnými akciami ako Electro World u nás.
Príchod nového konkurenta generálny riaditeľ Nay Peter Zálešák privítal. „Nových súperov na našom trhu vítame. Väčšia konkurencia spôsobí skvalitnenie služieb a v konečnom dôsledku lepšiu spokojnosť zákazníka.“
Neobáva sa ani výrazne nižších cien konkurencie. Bude záležať od konkrétnej akcie, kde kúpi spotrebiteľ výrobok výhodnejšie.
„Raz sa budeme snažiť prilákať výhodnými cenami zákazníkov my, raz oni. To je normálna konkurenčná prax a ja sa na to teším,“ povedal Zálešák.