BRATISLAVA. Konzorcium rakúskych firiem Strabag a Porr stiahlo z Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) námietku proti vylúčeniu z tendra na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a severného obchvatu Banskej Bystrice. Ide o druhý z troch pripravovaných diaľničných balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Ako agentúru SITA v pondelok informovala hovorkyňa úradu Helena Fialová, ministerstvo dopravy ako verejný obstarávateľ už môže podpísať koncesnú zmluvu. Úspešným uchádzačom v tendri sa stalo francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions a ABN Amro Highway B.V. To uspelo s oficiálne zatiaľ nepotvrdenou ponukou 1,503 mld. €. Minister dopravy Ľubomír Vážny 21. januára vyslovil predpoklad, že ak bude zmluva s víťazom tendra na výstavbu a prevádzku úsekov R1 podpísaná v druhej polovici februára, stavebné práce by sa mohli začať v prvej polovici marca tohto roku.
Komisia ministerstva dopravy v závere minulého roka posudzovala okrem ponuky úspešného konzorcia aj ponuku skupiny vedenej španielskou firmou Obrascón Huarte Laín. Tá mala predložiť ponuku vo výške 1,616 mld. €. Komisia vtedy zároveň rozhodla o vylúčení ďalších dvoch ponúk - od rakúskeho konzorcia v zložení Strabag a Porr s ponukou 1,383 mld. €, ako aj od medzinárodného združenia vedeného francúzskou spoločnosťou Bouygues s návrhom 1,838 mld. €. Členmi tohto združenia boli aj slovenské firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav SK, a.s. Žilina.
Pokračujúce konzultácie o možnosti realizácie druhého balíka PPP pri výstavbe a prevádzke úsekov rýchlostnej cesty R1 majú podľa ministra Vážneho priaznivý priebeh. "Cena je prijateľná. Základné porovnanie s financovaním z verejného sektora nám vychádza tak, že cena je ešte lacnejšia ako cez verejný sektor," povedal Vážny v polovici januára tohto roku.