HAVANA. Rast dopytu po rume vo svete pomohol svetoznámemu kubánskemu rumu Havana Club zaznamenať za minulý rok rekordný objem predaja 3,4 milióna debničiek. To znamená 13-% rast objemu predaja oproti roku 2007, a to ako napriek svetovej hospodárskej kríze, tak aj napriek embargu USA na kubánske produkty. Informovala o tom kubánska tlačová agentúra Prensa Latina.
Takmer 50-ročné embargo na dovoz výrobkov z Kuby do USA neumožňuje Američanom kupovať túto značku, no Havana Club sa vyváža do ďalších viac než 120 štátov sveta. V 40 z nich sa pritom minulý rok predaj zvýšil o približne 10 %, povedal pre Prensa Latina generálny manažér firmy Havana Club Marc Beuve-Mery.
Kuba je najväčším trhom pre tento produkt, no podľa Beuve-Meryho sa dopyt výrazne zvýšil aj v zahraničí, najmä v Nemecku, kde za rok 2008 vzrástol o 26 %. Nemecko sa tak minulý rok stalo najväčším zahraničným trhom a z tohto miesta odsunulo na druhú pozíciu pôvodne prvé Taliansko. Ďalšími veľkými trhmi pre Havana Club sú Španielsko, Francúzsko, Grécko, Čile a Rusko.
Kuba vyrába rum pod značkou Havana Club od roku 1960, keď revolucionári okolo Fidela Castra zosadili diktátora Fulgencia Batistu a prevzali moc v krajine. Na zahraničné trhy sa značka dostala v roku 1993, keď kubánska štátna firma vytvorila partnerstvo s francúzskym výrobcom destilátov Pernod Ricard.
Informovala o tom agentúra AP.