SME

Reklamy v televízii ubudlo. Stojí menej

Firmy sú pri zadávaní reklamy opatrnejšie. Najviac znížili inzerciu banky a mobilní operátori.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Reklamy na televíznych obrazovkách začiatkom tohto roka ubudlo. A to napriek tomu, že vďaka zníženiu cien za reklamné šoty medziročne výrazne zlacnela. Firmy, ktoré si reklamu objednali, vďaka tomu za jej odvysielanie v januári tohto roka spolu zaplatili ani nie polovicu toho, čo ich stála v januári minulý rok.

Množstvo reklamy i objem výdavkov do nej v ostatných médiách v januári medziročne stagnovali, v lepšom prípade mierne rástli. Aj vďaka poklesu cien za reklamu v televíziách však celkové výdavky do reklamy bez započítania zliav monitorované spoločnosťou TNS SK v prvom mesiaci tohto roka dosiahli len niečo vyše 51 miliónov eur. To je o 44,33 percenta menej než rok predtým.

SkryťVypnúť reklamu

Oveľa menej reklamných šotov či inzerátov než vlani v januári si podľa Vladimíry Jakubéczyovej, manažérky TNS SK, objednali banky. V ich prípade ide o vyše 70­percentný pokles. O viac ako 37 percent klesol medziročne počet reklám zameraných na mobilnú komunikáciu a o vyše pätinu na automobily.

Klienti sú opatrnejší

„V posledných troch mesiacoch klesá záujem o reklamu," vraví Andrea Doletinová z agentúry Aegis Media Slovakia. Podľa nej chýbajú dlhodobé kontrakty, klienti stoja skôr o kratšie reklamné a marketingové projekty. Táto agentúra pocítila väčší pokles záujmu finančných inštitúcií. Stále veľa peňazí však cez ňu dáva do reklamy napríklad General Motors, teda firma, ktorá sa globálne vníma ako problémová.

Braňo Polák zo spoločnosti Starmedia je optimista, hoci priznáva, že zadávatelia reklamy sú opatrnejší a nechávajú si viac času pri rozhodovaní o každom kroku. Starmedia ešte necíti výrazný pokles objednávok na reklamu. Následky krízy v reklame sa podľa Poláka prejavia naplno až v budúcom roku. Ten sa bude plánovať na základe výsledkov tohto roku, teda obozretnejšie a s menšími disponibilnými zdrojmi.

SkryťVypnúť reklamu

Dôraz na efektivitu

Výdavky do komunikačných projektov a kampaní už znížil mobilný operátor Orange Slovensko. Daniel Bradáč z úseku komunikácie a značky spoločnosti odhadol ich medziročný pokles o 10 - 20 percent, s rovnakým krátením výdavkov ráta aj počas celého prvého polroku. „Budeme investovať len tam, kde to prináša reálne výsledky," povedal Bradáč. Dodal, že firma chce posilniť najmä výdavky na internete a v direktmarketingu.

T-Mobile vraví, že sa nedá hovoriť o výraznom znižovaní výdavkov. Za kľúčový kanál pre reklamu aj naďalej označuje televíziu. „Mierny potenciál rastu vidíme aj v on-line médiách," povedal Andrej Gargulák, hovorca spoločnosti.

Reklamy môže byť aj viac

Šetriť na reklame neplánujú viacerí obchodníci. So znížením výdavkov do tejto oblasti nepočíta napríklad Electro World, Nay ani Ahold Retail Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu

Viac reklamy bude zrejme v najbližších týždňoch prúdiť od predajcov automobilov, ktorí v januári objem reklamy medziročne znížili. „V súvislosti so zavedením šrotovného sa dá očakávať zvýšená reklamná aktivita všetkých predajcov nových vozidiel," povedal Robert Barta, vedúci oblasti stratégie predaja spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (30. 4. 2025)
USD 1.137
AUD 1.775
CZK 24.922
JPY 162.280
CAD 1.575
GBP 0.850
HUF 404.040
PLN 4.271
CHF 0.939
SEK 10.962

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 416
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 637
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 374
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 818
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 548
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 313
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 020
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 862
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poslanec za Smer Marián Kéry.

Pochybného titulu sa dosiaľ nevzdal žiadny politik.


9
Riaditeľ Fondu na podporu umenia Róbert Špoták.

Ministerstvo kultúry rozhodnutie rady rešpektuje.


a 1 ďalší 1
Marián Kéry.

Keby mnohí politici napísali práce poriadne, prišli by sme o malú jazykovú lekciu.


Erik Kaliňák odchádzajúci z ruskej ambasády v Bratislave.

Kaliňák ide do Moskvy aj s Robertom Ficom.


74

Neprehliadnite tiež

Poslankyňa Veronika Remišová.

Samosprávy môžu prísť podľa poslancov minimálne o 400 miliónov eur.


TASR
Ilustračné foto.

Ide o jej prvý pokles za tri roky. Prispeli k tomu clá prezidenta Trumpa.


TASR 3
Najmladší Slováci menia zamestnávateľa najčastejšie.

Zárobky Slovákov patria podľa odborárov medzi najnižšie v EÚ.


TASR
Fabrika Stellantisu v srbskom Kragujevaci.

Investori zvažujú aj výšku daní a odvodov.


3
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 416
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 637
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 374
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 818
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 548
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 313
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 020
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 862
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu