MUMBAJ. Uvedenie vozidla by malo vyvolať revolúciu v tom, že sa štvorkolesový dopravný prostriedok stane prístupným aj pre pomerne chudobných ľudí. Jeho cena je stanovená na 2,050 USD (1513 eur). Vozidlo dlhé 3,1 metra, má jeden stierač predného skla, motor s objemom 623 ccm umiestnený v zadu, minimálny batožinový priestor.
Nemá nič, čo sa nepožaduje od vozidiel v Indii, ani airbagy, ani antiblokovací systém. Ak chce zákazník klimatizáciu, rádio alebo posilňovač riadenia, musí si priplatiť.
Súčasná svetová kríza zasiahla Tatu Motors veľmi silno. Úžitkové vozidlá, ktoré tvoria jadro jej výrobného programu, zaznamenali prepad po tom, ako sa rast indickej ekonomiky spomalil. Ľudia začali mať problémy so splácaním svojich pôžičiek na autá.
V poslednom štvrťroku dosiahla strata spoločnosti 54 miliónov USD. Tata Motors sa dostala do problémov, lebo musí splatiť ešte 2 miliardy z 3 miliárd USD, za ktoré kúpila vlani v júni od koncernu Ford Motor značky Jaguar a Land Rover.
Tata Motors mala uviesť Nano na trh ešte vlani na jeseň. Šesťmesačné oneskorenie súvisí s protestmi farmárov a opozičných politických strán. Roľníci sa búrili a požadovali za svoje pozemky, na ktorých sa stavala automobilka, viac peňazí.
Tata Motors informovala o Tata Nano Europe, ktorý má byť trochu silnejší ako model pre Indiu. Návštevníci tohtoročného ženevského Autosalónu ho už videli. Vozidlo by sa malo začať predávať na našom kontinente v roku 2011. Nano by však nikdy nemalo jazdiť na cestách Severnej Ameriky.
Informovala o tom agentúra AP.