ŠTOKHOLM.
Volvo, ktoré predáva autá okrem rovnomennej značky ešte pod značkami Renault, Nissan Diesel a Mack, dnes informovalo, že najväčší prepad zaznamenal v Európe, a to o 63 %. V Ázii to bolo o 47 % a v USA síce len o 6 %, tu je však už nejaký čas predaj veľmi nízky.
V rámci Európy bol prepad najväčší v krajinách strednej a východnej Európy. Tu sa predalo vo februári len 240 nákladných áut švédskej firmy, čo znamená medziročný pokles predaja až o 92 %.
Analytici ale takýto vývoj očakávali. "Je to v rámci našich predpokladov," povedal analytik Handelsbanken Hampus Engellau. "Je to zhruba taká istá situácia, akú sme videli v januári a predpokladáme, že podobné čísla budú za celý prvý štvrťrok," dodal. Za celý rok očakávajú analytici pokles tohto trhu v Európe približne o 50 %.
Informovala o tom agentúra Reuters.