FRANKFURT. Celosvetový predaj automobilov nemeckého výrobcu Audi poklesol v marci o 11 %, pod čo sa podpísalo najmä oslabenie trhov v Spojených štátoch amerických a západnej Európe, na ostatných trhoch predaj naopak rástol. V sledovanom mesiaci tak automobilka patriaca do skupiny Volkswagen predala 90 400 vozidiel, pričom pred rokom to bolo viac než 101 tis. kusov. Aj napriek prudkému zhoršovaniu podmienok na automobilových trhoch Audi očakáva do budúcnosti pozitívny vývoj. Čiastočne vďaka spusteniu športovo-úžitkového typu Q5 eviduje Audi podľa Petra Schwarzenbauera, člena predstavenstva pre marketing a predaj, značné zvyšovanie počtu objednávok.
Predaj nemeckej automobilky v ázijsko-pacifickom regióne evidoval 5-percentné posilnenie, v Kanade predaj posilnil o 25 %, zatiaľ čo na čínskom trhu sa zvýšil o 7 %. Negatívne výsledky zaznamenala spoločnosť v USA, kde sa počet predaných vozidiel prepadol o takmer 20 %, no Audi aj napriek tomu verí v zvýšenie tamojšieho trhového podielu na 7,8 %. Na západoeurópskom trhu evidovala automobilka 13-percentné oslabenie, pričom na niektorých trhoch ako Rakúsko a Švajčiarsko predaj naopak rástol.