SOUL. Čistý zisk juhokórejskej automobilky Hyundai Motor sa v 1. štvrťroku 2009 prepadol oproti vlaňajšku o 42,7 % v dôsledku globálnej hospodárskej krízy, ktorá viedla k výraznej redukcii dopytu po autách a ďalších drahých produktoch dlhodobej spotreby.
Najväčšia juhokórejská automobilka zaznamenala za prvé tri mesiace roka čistý zisk 225 miliárd wonov (128,72 milióna eur), pričom v rovnakom období minulého roka zarobila 392,7 miliardy KRW.
Tržby spoločnosti v 1. kvartáli 2009 klesli medziročne o 26,4 % na 6,03 bilióna KRW z 8,20 bilióna KRW.
Hyundai Motor v sledovanom období predal na celom svete 624.718 vozidiel, čo je o 13,3 % menej ako pred rokom.
Jedinou pozitívnou správou je, že podiel juhokórejskej automobilky na svetovom trhu s vozidlami vzrástol v 1. štvrťroku 2009 na 4,7 % z 4 % v prvých troch mesiacoch 2008.
Informovala o tom agentúra AP.