INGOLSTADT. Prémiová značka nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) Audi AG zaznamenala v 1. štvrťroku 2009 pokles zisku o 29 %. Dôvodom je globálna hospodárska kríza, ktorá výrazne zredukovala dopyt po luxusných vozidlách.
Prevádzkový zisk automobilky, teda zisk pred zdanením, za prvé tri mesiace tohto roka sa znížil na 363 miliónov eur (10,93 miliardy Sk) z 514 milióna eur (15,48 miliardy Sk) v rovnakom období 2008.
Tržby spoločnosti klesli o 19 % na 6,7 miliardy eur (201,84 miliardy Sk) z 8,3 miliardy eur (250,05 miliardy Sk) v 1. kvartáli 2008.
Audi v dôsledku neustáleho poklesu globálnej ekonomiky očakáva prudké zníženie dopytu po autách v tomto roku, predovšetkým v Severnej Amerike a v Európe.
Automobilka, ktorá tento rok oslávi sté výročie svojho vzniku, v marci odhadla, že jej predaj sa v jubilejnom roku zníži o 14 % a zisk výrazne klesne. Aby zmiernila dopad globálnej krízy, plánuje zredukovať svoje výdavky o asi 10 % z vlaňajších 2,4 miliardy eur (72,30 miliardy Sk).
Analytici odhadujú, že zisk spoločnosti sa tento rok prepadne o 21 % na v priemere 6,59 miliardy eur (18,85 miliardy Sk).
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.