MILÁNO.
Marchionne upozornil, že Fiat samozrejme nebude teraz zanedbávať Taliansko, ale musí spolupracovať s vládou a odbormi na riešení "štrukturálnych problémov".
"Teraz sa musíme sústrediť na Opel, ktorý by bol pre nás dokonalým partnerom," uviedol Marchionne. Fiat je okrem kanadsko-rakúskeho autododávateľa Magna najvážnejším záujemcom o Opel, ktorý je divíziou amerického koncernu General Motors (GM).
Talianska automobilka vo štvrtok uzavrela prelomovú dohodu s Chryslerom. Fiat na začiatku získa v Chrysleri, ktorý vo štvrtok požiadal o ochranu pred veriteľmi podľa Kapitoly 11 zákona o bankrote, 20-% podiel. "Cieľom je posilniť Fiat a dať Chrysleru šancu, aby sa reštrukturalizoval," povedal Marchionne.
Ani partnerstvo s Chryslerom však neznamená, že Fiat sa prestane zaujímať o domáci trh. Marchionne hovoril v tejto súvislosti o potrebe konsolidácie automobilového priemyslu.
"Spoločne s odbormi a vládou musíme zodpovedne čeliť štrukturálnym problémom, pričom musíme naďalej plniť naše záväzky voči zamestnancom." Marchionne však dodal, že nie je možné ignorovať pokles dopytu. Podľa neho treba zachovať a posilniť domáci automobilový priemysel, ale zároveň je nutné vnímať realitu.
Talianska vláda víta partnerstvo Fiatu s Chryslerom. "Táto aliancia nie je dôležitá iba pre Fiat, ale pre celé Taliansko. Fiat sa bude môcť presadiť v USA. Ešte pred niekoľkými mesiacmi by tomu nikto neveril," povedal vo štvrtok taliansky minister priemyslu Claudio Scajola.
Naopak, kritické sú talianske odbory. "Fiat sa angažuje v mnohých krajinách, iba v Taliansku nie," skonštatoval hovorca odborovej organizácie Fiom Giorgio Airaudo.
Informovala o tom agentúra Reuters.